کاخ سفید: اگر توافق حاصل شود تعلیق تحریم‌های ایران را مدنظر قرار می‌دهیم

کاخ سفید: اگر توافق حاصل شود تعلیق تحریم‌های ایران را مدنظر قرار می‌دهیم

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کاخ سفید گفت اگر توافق حاصل شود تعلیق تحریم‌های ایران را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید: اگر توافق حاصل شود تعلیق تحریم‌های ایران را مد نظر قرار می‌دهیم.

وی گفت: آمریکا در صورتی تحریم‌ها را پایان می‌بخشد که ایران حمایت خود از توافق را تا پایان نشان دهد.

دیروز اریک شولتز، معاون سخنگوی کاخ سفید در واکنش به خبر روزنامه نیویورک‌تایمز مبنی بر اینکه اوباما به دنبال توافقی بدون مجوز کنگره با ایران است گفت که تحریم‌ها را بدون مجوز کنگره نمی‌توان لغو کرد.

شولتز گفت اینکه ما سعی می‌کنیم بدون مشورت کنگره تحریم‌ها را لغو کنیم سخن بیهوده‌ای است. وی افزود در صورتی که ما به توافق جامع هسته‌ای با ایران برسیم، نظام تحریم‌ها را نمی‌توان بدون اقدام کنگره لغو کرد.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز روز دوشنبه گزارش داد باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در صورتی که به توافق هسته‌ای با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور دست‌یابد، از تمامی اختیاراتش برای اجتناب از تصویب آن در کنگره استفاده خواهد کرد.

این روزنامه آمریکایی مدعی شده در حالی که مذاکره‌کنندگان دو طرف در حال بحث بر سر تعداد سانتریفیوژهای ایران هستند، طرف ایرانی تلویحاً این پیام را داده که حاضر است دست‌کم به طور موقت با «تعلیق» تحریم‌هایی که درآمدهای نفتی و روابط بانکی این کشور را مختل کرده‌اند را یپذیرد. نیویورک‌تایمز این ادعا را از قول مقام‌های ایرانی و آمریکایی مطرح کرده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان