عمران الزعبی: ۲ هواپیمای داعش را سرنگون کردیم/ دولت اردوغان تروریست‌ها را وارد سوریه کرده است

عمران الزعبی: 2 هواپیمای داعش را سرنگون کردیم/ دولت اردوغان تروریست‌ها را وارد سوریه کرده است

خبرگزاری تسنیم: وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد:جنگنده‌های سوریه دو فروند هواپیما از سه هواپیمای داعش را هنگام فرودشان ساقط کرده‌اند و جستجو برای یافتن هواپیمای سوم داعش ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های سوری، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در واکنش به اقدامات ضدسوری دولت ترکیه و حمایت دولت این کشور از تروریست‌های فعال در خاک سوریه گفت: دولت اردوغان تروریست‌ها را وارد سوریه کرده است و به تروریست‌ها در سوریه سلاح و مهمات فرستاده است.

الزعبی در ادامه گفت: اگر کشورهای دنیا زیر نظر سازمان ملل و مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت همکاری نکنند، مبارزه با تروریسم نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. ما با تروریسم مواجه هستیم چرا که تروریست‌ها به کشورمان تجاوز کرده اند و ما این تجاوز را تجاوزی حقیقی علیه کشورمان می‌دانیم.

الزعبی با بیان اینکه"ده‌ها تن از قهرمانان عین العرب در دفاع از وجود و سرنوشت کشورشان به شهادت رسیدند" تأکید کرد: حتی یک وجب از خاک سوریه نیز هرگز به دست کسی نخواهد افتاد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: دولت سوریه هرگز از ایفای نقش خود در همه مناطق این کشور از شمال گرفته تا جنوب و از غرب گرفته تا شرق، کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: عین العرب و همه مناطق جزو خاک سوریه است و هیچ ارتباطی به اردوغان و دیگران ندارد و دولت از همه امکانات خود در همه مناطق سوریه استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه" مناطق استراتژیک در مرزهای سوریه، جزو خاک این کشور است" افزود: سوریه وارد جنگی شده است که قوانین و فلسفه خود را دارد و طبعا در این جنگ پیشروی‌ها و عقب نشینی‌هایی وجود دارد و فرماندهان نظامی تصمیمات خود را بر اساس پیامدها و واقعیت‌ها می‌گیرند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: جنگنده‌های سوریه دو فروند هواپیما از سه هواپیمای داعش را هنگام فرودشان ساقط کرده‌اند و جستجو برای یافتن هواپیمای سوم داعش ادامه دارد.

الزعبی گفت: هدف از نشان دادن جنگنده‌های داعش ایجاد دستاویزی برای ایجاد منطقه حائل بود اما این داستان مسخره و تمام شده است.

پیش از این وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه مشابه به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره "سیاست های تجاوزگرانه دولت ترکیه علیه سوریه" اعلام کرده بود: حمایت ترکیه از تروریسم باعث طولانی شدن بحران شد و ویرانی و تلفات انسانی برای سوریه به بار آورد.

در این دو نامه آمده بود: دمشق به طور قاطع ایجاد منطقه‌ای حائل یا امن یا منطقه‌ای پرواز ممنوع بر هر بخش از خاک سوریه را تحت هر بهانه ای که باشد، نمی پذیرد و هرگونه دخالت تجاوزگرانه نیروهای خارجی بر فراز خاک خود را رد کرده و نمی پذیرد.

در این دو نامه آمده است: حمایت مسئولان ترکیه و غیر آنها از تروریسم و سازمان های تروریستی همان چیزی است که باعث طولانی تر شدن بحران در سوریه و ویرانی آن و آسیب رسیدن به دستاوردها و تمدن این کشور و آواره شدن هزاران خانواده به خارج از شهرها و روستاهایشان شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان