یعلون: چرا در مذاکرات هسته‌ای درباره توانمندی موشکی ایران صحبت نمی‌شود؟

یعلون: چرا در مذاکرات هسته‌ای درباره توانمندی موشکی ایران صحبت نمی‌شود؟

خبرگزاری تسنیم: وزیر جنگ اسرائیل با وزیر دفاع آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا دیدار و با وی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری ناهارنت یعلون در این دیدار گفت وی نگرانی‌هایی مشترک با آمریکا درباره روند مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 دارد. دفتر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در پیام صوتی که بعد از دیدار یعلون با هیگل منتشر کرده اعلام کرده که دو طرف درباره درگیری‌ها در عراق و سوریه و همکاری‌های اسرائیل و آمریکا در مسائل نظامی هم گفت‌وگو کرده‌اند.

در این پیام صوتی که به زبان عبری است آمده است: «موضوع ایران واقعاً ما را نگران می‌کند. اینکه آیا توافقی حاصل می‌شود و چه نوع توافقی به دست می‌آید برای ما نگران‌کننده است. درباره این صحبت می‌کنم که گفت‌وگوهایی پشت درهای بسته در حال انجام است و ما نگرانی‌هایمان از این موضوع را ابراز کرده‌ایم.»

یعلون که تصدی سمت وزارت جنگ را در رژیمی به عهده دارد که تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است، افزود: «همواره گفته‌ایم که عدم توافق با ایران بهتر از توافق بد است و مسئله در حال حاضر موضوعاتی است که آنها در حال حاضر در حال بحت درباره آنها هستند. آنها دارند درباره تعداد سانتریفیوژهای ایران صحبت می‌کنند و اگر قرار است چنین باشد، چرا آنها اصلاً باید سانتریفیوژ داشته باشند؟»

وی همچنین خواستار طرح مسئله موشکی ایران در مذاکرات هسته‌ای شد. وی گفت: «آیا آنها درباره سایر موضوعات مربوط به پروژه هسته‌ای ارتش ایران مانند موشک‌های آماده حمل کلاهک‌های هسته‌ای هم صحبت می‌کنند؟»

موشه یعلون پیش از این هم در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز ادعاهای مشابهی مطرح کرده بود.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان