۳ شهروند زن آمریکایی که قصد پیوستن به داعش را داشتند بازداشت شدند

3 شهروند زن آمریکایی که قصد پیوستن به داعش را داشتند بازداشت شدند

خبرگزاری تسنیم: سه شهروند زن آمریکایی که در حال ترک آمریکا برای پیوستن به گروه داعش بودند در فرودگاه فرانکفورت بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری "سی‌ان‌ان"، سه شهروند زن آمریکایی که اصالتی سومالیایی داشتند زمانی که قصد ترک آمریکا برای پیوستن به گروه داعش را داشتند در فرودگاه فرانکفورت بازداشت شدند.

استراتژی داعش در جذب غیر عرب زبان‌ها موثر بوده چون حدود 300 نفر از شهروندان آمریکایی این کشور را برای پیوستن به داعش ترک کرده‌اند. داعش در جذب نیرو از اروپا و دیگر کشورهای عربی نیز بسیار قدرتمندانه عمل کرده است.

پیشتر نیز یکی از مقامات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به روزنامه واشنگتن‌تایمز گفت: ما می‌دانیم که چند صد نفر از دارندگان گذرنامه آمریکا با داعش در سوریه و عراق همکاری دارند.

این مقام آمریکایی تأیید کرد که تعداد شهروندان آمریکایی که خود را به داعش اختصاص داده‌اند، بیش از یکصد نفری است که پیشتر تخمین زده می‌شد.

وی ادامه داد: سخت است که بخواهیم بگوییم که آیا آنها در سوریه هستند یا به سمت عراق حرکت کرده‌اند.

مقامات آمریکایی نگران هستند که این شهروندان آمریکایی به کشور خود بازگردند و از مهارت‌های تروریستی تازه به دست آورده‌اشان در آمریکا استفاده کنند.

در هفته‌های اخیر نیز تهدیدات رسانه‌های اجتماعی، حضور حامیان داعش در آمریکا را اثبات کرده است. داعش به تازگی تصویری را از پرچم خود در مقابل کاخ سفید را با این پیام توییت کرد: ما هم‌اکنون در کشور شما هستیم. ما در شهرهای شما هستیم. ما در خیابانهای شما هستیم. شما در همه جا هدف ما هستید.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان