فارن‌پالیسی: شرمن از توضیح مقابل کنگره درباره مذاکرات هسته‌ای معاف نشده است

فارن‌پالیسی: شرمن از توضیح مقابل کنگره درباره مذاکرات هسته‌ای معاف نشده است

خبرگزاری تسنیم: پس از انتشار گزارش‌هایی درباره تلاش دولت اوباما برای معاف کردن مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی از استماع در مقابل کنگره نمایندگان ارشد آمریکایی این ادعا را تکذیب کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجله فارن‌پالیسی از فشار نمایندگان دموکرات کنگره بر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درباره رویکرد دولت وی در مذاکرات هسته‌ای خبر داده است. این گزارش در روز سه‌شنبه پس از آن منتشر می‌شود که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز پیشتر مدعی شده بود آقای اوباما به دنبال توافقی با ایران در مذاکرات هسته‌ای بدون نیاز به مصوبه کنگره است.

الیوت انگل، از نمایندگان ارشد دموکرات در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه خاطرنشان کرد: «من با اینکه دولت گفته در خلال مذاکرات با ایران نیازی به آمدن به کنگره ندارد، مخالف هستم.»

«استیو اسرائیل»، نماینده نیویورک و رئیس کمیته کمپین دموکراتهای کنگره به فارن‌پالیسی گفت: «در حالی که مذاکرات برای دست‌یابی به توافقی برای پیشگیری از هسته‌ای شدن ادامه دارد کنگره را نمی‌توان دور زد.»

یک منبع مرتبط با لابی صهیونیستی آیپک که از نفوذ زیادی در کنگره برخوردار است هم گفت: «ما از خیلی وقت پیش از نقش زیاد و قوی کنگره حمایت کرده‌ایم.»

روزنامه تایمز روز یکشنبه گزارش داده بود دولت اوباما از سران کنگره خواسته از برگزاری جلسات استماع عمومی برای وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی خودداری کنند. با این حال، منابعی در کنگره هر گونه توافقی در این باره را رد کرده‌اند.

یکی از اعضای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان می‌گوید: «هیچ توافقی انجام نشده که شرمن را از استماع مقابل کنگره معاف کند. تنها چیزی که می‌تواند برای استماع شرمن مانع‌تراشی کند، تمایل دولت برای انجام این کار خواهد بود.»

وی که به نامش اشاره‌اش نشده گفت که کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان تردیدی نخواهد داشت که از شرمن بخواهد در مقابل این نهاد شهادت بدهد.

کوین اسمیت، معاون جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان هم چنین توافقی را رد کرده است.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت