آمریکا: از ایران خواسته‌ایم پیام ضرورت دولت فراگیر را به دولت عراق بدهند

آمریکا: از ایران خواسته‌ایم پیام ضرورت دولت فراگیر را به دولت عراق بدهند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش از ایران خواسته به دولت عراق اعلام کند که باید به صورت جامعی کشور را اداره کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری روزانه و در پاسخ به سؤالی درباره سفر نخست‌وزیر عراق به کشورمان گفت: "ایران و عراق دارای مرزی طولانی هستند. آنها روابط دیرینه‌ای داشته‌اند. فکر می‌کنم وی دیدارهای مشابهی را نیز در سایر کشورهای منطقه انجام خواهد داد. ما از ایران خواسته‌ایم پیامی به دولت عراق بفرستند مبنی بر اینکه لازم است به صورت جامعی حکمرانی کنند. این امر کلیدی است. ما این را به مدت چندین ماه آشکارا بیان کرده‌ایم."

هارف در ادامه با اشاره به اینکه هر کشوری می‌تواند نقشی در بحران جاری عراق ایفاء کند گفت: "آنها می‌توانند دولت عراق را تشویق به یک حکمرانی جامع بکنند، و از نیروهای امنیتی عراق به عنوان کسانی که باید این جنگ را به پیش برند، نه شبه‌نظامیان، حمایت کنند. آنها اینگونه می‌توانند یاری رسانند."

وی در پاسخ به سؤالی درباره حضور نیروهای قدس ایران در عراق گفت: "نیروهای امنیتی عراق باید در این جنگ حاضر باشند نه نیروهای شبه‌نظامی."

"نخست‌وزیر عبادی درباره سر و سامان دادن به شبه‌نظامی‌ها، با توجه به چالش‌های تاریخی که گروه‌های شبه‌نظامی شیعی ایجاد کرده‌اند، سخن گفته است. ما معتقدیم که نیروهای امنیتی دولتی باید با داعش نبرد کنند."

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان