فرماندهان امنیتی اسرائیل از بیم واکنش حزب الله خواب آرام ندارند

فرماندهان امنیتی اسرائیل از بیم واکنش حزب الله خواب آرام ندارند

خبرگزاری تسنیم: افزایش توان رزمی و نظامی حزب الله، فرماندهان امنیتی اسرائیل را سخت وحشت زده کرده است، تا جایی که از بیم واکنش حزب الله در مرز سوریه و لبنان با فلسطین اشغالی، خواب آرام ندارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المیادین، نگرانی و هراس رژیم صهیونیسی از حزب الله لبنان تا آنجا پیش رفته است که وزیر جنگ و فرماندهان جبهه شمالی و منابع اطلاع رسانی عبری، همگی اتفاق نظر دارند که حزب الله در تلاش برای تقویت معادله بازدارندگی جدید در مرزهای لبنان و سوریه با فلسطین اشغالی است.

آنان سخت بیم دارند که حزب الله در هر جنگی که در آینده رخ دهد، به منطقه «الجلیل» حمله کند، آن هم در شرایطی که این مقاومت تاکید دارد که مهارت و توان نظامی آن دو چندان شده است.

وحشت فرماندهان اسرائیلی از معادله بازدارندگی جدید حزب الله

به هر حال «معادله بازدارندگی جدید» عنوان جدید نگرانی همیشگی اسرائیل از افزایش توانمندی و قابلیت های رزمی و تسلیحاتی حزب الله است.

در این میان، روزنامه‌های اسرائیلی مطالب مفصلی را در مورد توانمندی‌های حزب الله منتشر کرده و در آن به قابلیت های رزمی مقاومت در سوریه و نبردهای طولانی و دشوار در این کشور اشاره کرده‌اند که نمونه آن نبرد تمام عیار در القصیر و بلندی‌های «القلمون» است.

این منابع همچنین احتمال دادند که در صورت آغاز جنگ فراگیر بین لبنان و اسرائیل، حزب الله بر منطقه «اصبع الجلیل» یا الجلیل غربی مسلط شود.

معادله بازدارندگی حزب الله از مرزهای لبنان فراتر خواهد رفت

اما نگرانی اسرائیل از حزب الله فقط به تحلیل و گزارش‌های مطبوعاتی خلاصه نمی‌شود، زیرا موشه یعالون وزیر جنگ این رژیم در مصاحبه با روزنامه هاآرتص آشکارا و روشن در مورد معادله بازدارندگی جدید که حزب الله در صدد تقویت آن است، سخن گفته و افزود: « این معادله نه تنها در مرزهای لبنان بلکه این بار در مرزهای مشترک سوریه با فلسطین اشغالی نیز به اجرا در می‌آید».

وی افزود: حزب الله به هر گامی که اسرائیل در قبال آن اتخاذ کند، واکنش نشان خواهد داد و پاسخ آن از طریق حمله به مواضع اسرائیلی نمود می‌یابد و علاوه بر این گرچه حزب الله مسئولیت حملات جولان را بر عهده نگرفت، اما این حملات چیزی جز ارسال پیام غیر مستقیم نیست.به گفته وی عملیات شبعا بار دیگر سایه ترس را بر سر اسرائیل گسترده است.

تغییر استراتژی حزب الله در رویارویی با ارتش اسرائیل

یک افسر بلندپایه فرماندهی جبهه شمالی اسرائیل هشدار داد که حزب الله سیاست خود را تغییر داده و در نظر دارد برخورد و رویارویی با ارتش اسرائیل را در مرزهای لبنان و سوریه با فلسطین اشغالی افزایش دهد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ارتش اسرائیل در مورد تونل هایی که از لبنان به داخل فلسطین امتداد می‌یابد، اطلاعاتی ندارد، هشدار داد که حزب الله در صدد اعزام صدها مبارز به داخل فلسطین است تا در عرض چند ساعت شهرک‌های آن  را تحت تسلط خود درآورند.

اظهارات یکی از مسئولان حزب الله در مقابل بیم و وحشت روزافزون اسرائیل، موجب شد نگرانی آنان دو چندان شود، زیرا شیخ نبیل قاووق معاون رئیس شورای اجرایی این حزب آشکارا گفت که مقاومت با گذشت سه سال از آغاز بحران و ناآرامی در سوریه توانسته است توان نظامی خود را تقویت کرده و در معادلات لبنان و در سطح منطقه به قدرت و اقتدار دست پیدا کند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان