آمریکا اعزام مشاوران نظامی بیشتر به عراق را بررسی می‌کند

آمریکا اعزام مشاوران نظامی بیشتر به عراق را بررسی می‌کند

خبرگزاری تسنیم: مقام‌های رسمی آمریکایی اعزام مشاوران نظامی بیشتر را به منظور آنچه کمک به نیروهای امنیتی عراقی در مقابله با شبه نظامیان داعش خوانده شده، بررسی می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانوستی، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در خصوص درخواست سوئد از آمریکا برای یافتن زیردریایی مشکوک تصریح کرد که من هیچ اطلاعی از درخواست کمک توسط دولت سوئد ندارم و هیچ درخواست رسمی از سوی سوئد به دست من نرسیده است.

بر اساس این گزارش اظهارات جان کربی در شرایطی است که رسانه‌های خبری سوئد مدعی شده‌اند که این هدف مشکوک در آب‌های ساحلی استکهلم یک زیردریایی روسی بوده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز این ادعاها را رد کرده است. عملیات ارتش سوئد برای یافتن این زیردریایی مشکوک از 19 اکتبر تاکنون ادامه داشته است.

آمریکا درخواست عراق برای اعزام مشاوران نظامی بیشتر را بررسی می‌کند

یک مقام ارشد دولت آمریکا روز گذشته تاکید کرد که مقام‌های رسمی آمریکایی درخواست عراق برای اعزام مشاوران نظامی بیشتر به‌منظور کمک به نیروهای امنیتی عراقی در مقابله با شبه نظامیان داعش را بررسی می‌کنند.

به گزارش رویترز، درخواست عراق برای اعزام مشاوران نظامی بیشتر آمریکایی در نشست‌هایی که آنتونی بلینکن مشاور امنیت ملی آمریکا و سایر مقام‌های آمریکایی با مقام‌های ارشد عراقی طی هفته گذشته در جریان سفر به بغداد و سایر مناطق این کشور داشته‌اند، مطرح شده است.

بر اساس این گزارش آمریکا هم اکنون 1400 مشاور نظامی و پرسنل امنیت دیپلماتیک در عراق دارد. این مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده اشاره‌ای به تعداد مشاور نظامی مورد درخواست از سوی عراق نکرده است.

این مقام ارشد آمریکایی افزود: عراق خواستار نیروی زمینی از آمریکا نشده و در صورت وقوع هر اتفاقی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیروی زمینی به عراق اعزام نخواهد کرد و اعزام مشاوران نظامی به عراق محدود به مشاوره دادن و کمک به نیروهای امنیتی عراق برای مقابله و جنگ خواهد بود.

هزینه 424 میلیون دلاری حمله به داعش در عراق و سوریه

وزارت دفاع آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد که هزینه جنگ با داعش در عراق و سوریه از 8 اوت تاکنون به بیش از 424 میلیون دلار رسیده است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون تاکید کرد که جنگ با داعش به طور متوسط روزانه 7.6 میلیون دلار برای آمریکا هزینه دارد.

ائتلافی متشکل از 40 کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و سوریه هنوز نتوانسته‌اند از پیشروی داعش جلوگیری کنند. داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می‌جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش‌های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

داعش در مناطق تحت تصرف خود خلافت اسلامی اعلام کرده است. در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق را آغاز کرد. واشنگتن در ماه سپتامبر دامنه حملات خود علیه داعش را به سوریه نیز گسترش داده است.

انتهای پیام/پ1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان