محمدزاده: پازاج در آینده به مشکل می‌خورد/ عبدولی به جای فیتو باید سالتو می‌زد

محمدزاده: پازاج در آینده به مشکل می‌خورد/ عبدولی به جای فیتو باید سالتو می‌زد

خبرگزاری تسنیم: دستیار سابق محمد بنا در تیم کشتی فرنگی گفت: پازاج در آینده به مشکل می‌خورد چون برای کشتی فرنگی پشتوانه‌سازی نمی‌شود.

رشید خلیل محمدزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اینکه چرا از کشتی دور مانده است، اظهار داشت: ما دیگر کنار مانده‌ایم و از کشتی دور هستیم. در کشتی ما زمانی که گروه جدیدی می‌آید گروه قبلی کاملا بیکار می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی را دنبال کرده‌اید یا خیر، عنوان کرد: مسابقات کشتی امسال خوب بود و بچه‌ها کشتی‌های خوبی گرفتند. کشتی فرنگی ما خوشبختانه زیربنای خوبی دارد و تا المپیک از این مهره‌ها می‌توان استفاده کرد اما با این شرایط بعید است که همین کار نیز از عهده آقایان بر آید.

دستیار پیشین محمد بنا در تیم ملی خاطرنشان کرد: کشتی فرنگی ما روی کاکل چند نفری که خوب هستند می‌چرخد و این نفرات عادت به تمرینات سنگین دارند و می‌دانند که چگونه به سطح بالای تمرینی و مسابقه برسند، البته در مسابقات امسال متاسفانه داوری‌ها به ضرر ما بود و حق کشتی‌گیران ما ضایع شد و همان‌گونه که همه دیدند در اینچئون حق باباجان زاده، کریم‌فر و عبدولی خورده شد.

محمدزاده افزود: بشیر باباجان‌زاده نتوانست کشتی خودش را بگیرد و با آن شرایط خوب فاصله داشت. با توجه به حق‌خوری که در حق عبدولی صورت گرفت نتیجه خوب بود و تیم ایران نیز می ـوانست مدال‌های بیشتری بگیرد. عبدولی نیز به اعتقاد من باید به جای فیتو با سالتو زدن حریفش را می‌برد.

وی در خصوص اینکه آیا پازاج سرمربی خوبی است یا خیر، تصریح کرد: پازاج امروز تیم خوبی دارد و سوریان، نوروزی، عبدولی، باباجان‌زاده که خود بزرگ هستند را در اختیار دارد اما در آینده به مشکل می‌خورد. البته تیم جوانان ما اکنون بدون مربی مانده و باید زودتر تعیین تکلیف شود. مهمترین شرط برای سرمربی جوانان ارتباط داشتن با سایر رده‌ها است. اکنون کشتی آزاد جوانان و بزرگسالان هماهنگ هستند و با هم تمرین می‌کنند اما در فرنگی چنین خبری نیست.

سرمربی پیشین تیم نوجوانان کشورمان ادامه داد: فکر نمی‌کنم پازاج در آینده بیشتر از این بتواند موفق باشد اما همین‌که بتواند این تیم را حفظ کند، خیلی خوب است. به اعتقاد من یک مربی نمی‌تواند در چند ماه یک تیم را قهرمان جهان کند. سال 2013 بهترین زمان برای قهرمانی در جهان بود اما نشد و شاید با 5 طلا می‌توانستیم قهرمان جهان شویم. با این‌ حال پس از این سال محمد بنا بازگشت و کشتی‌گیران را آورد و آماده کرد و شالوده این تیم در مجارستان قهرمان شد تا اتفاقی که تاکنون رخ نداده بود، رخ دهد. سوریان در مجارستان نشان داد که بهترین 59 کیلوگرم دنیا است. نوروزی، عبدولی، اخلاقی و رضایی نیز عنوان آوردند تا نشان دهند این تیم آماده است، با این حال بنا رفت و تیم دست کادر جدید افتاد.

محمدزاده با اشاره به خوشحالی محمد بنا از قهرمانی تیم در تاشکند ازبکستان گفت: بنا از این قهرمانی لذت برد و حتی کشتی‌گیران نیز پیش او آمدند. بنا عاشق کشتی فرنگی است اما جالب بود که زمانی‌که بنا بود آقایان می‌گفتند طبق فرآیند باید نفرات انتخاب شوند و از فرآیند غول ساختند اما آخر با همان روش محمد بنا پیش رفتند. مگر می‌شد از سوریان گذشت و او را انتخاب نکرد؟

وی ادامه داد: بنا هم دنبال همین روش بود اما او واقعا اذیت شد و من دیدم که با چه مشکلاتی مواجه شده است. خوشبختانه محمد بنا نفراتی داشت که این تیم را قهرمان جهان کنند.

محمدزاده در خصوص اینکه آیا محمد بنا باز هم پیشنهادات خارجی دارد یا نه، عنوان کرد: بنا حتی به رفتن فکر هم نمی‌کند. او خیلی پیشنهاد داشته است اما به ایران تعصب دارد. آخرین پیشنهاد بنا از کانادا بوده اما او حتی آن را نگاه نکرده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon