دانشجویان متأهل در اولویت اعزام به حج عمره دانشجویی هستند

دانشجویان متأهل در اولویت اعزام به حج عمره دانشجویی هستند

خبرگزاری تسنیم: مسئول شوراهای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان خوزستان گف: امسال یکی از اولویت‌های عمره دانشجویی برای دانشجویانی است که تازه متأهل شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار کرد: ثبت‌نام برای دورهٔ جدید عمره دانشگاهیان از 27 مهرماه آغاز شده و تا 10 آبان ماه ادامه دارد.

وی درباره نحوه ثبت نام متقاضیان گفت: اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و نیز دانشجویان متأهل و دانشجویان پسر می‌توانند با مراجعه به سایت لبّیک به آدرس اینترنتی www. labbayk. ir مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان عنوان کرد: پس از پایان مدت ثبت نام از طریق سایت www. labbayk. ir قرعه‌کشی به صورت اینترنتی انجام و 2500 نفر از اساتید و 15 هزار نفر از دانشجویان به حج عمره دانشجویی اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد: زمان قرعه‌کشی آبان ماه امسال پس از تاسوعا و عاشورای حسینی است.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته بین ستاد مرکزی عمره و عتبات دانشگاهیان و بانک تجارت به زائران اعزامی مبلغ یک میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

مسئول شوراهای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان خوزستان افزود: زمان قطعی اعزام به عمره دانشگاهیان هنوز معلوم نیست، اما ستاد مرکزی به سازمان حج و زیارت پیشنهاد کرده که این محدوده بین اسفند امسال تا پایان اردیبهشت سال آینده باشد.

وی تأکید کرد: امسال یکی از اولویت‌های عمره دانشجویی برای دانشجویان تازه تأهّل است و برای دانشجویان نخبه علمی، فعّالان فرهنگی و قرانی، نفرات بر‌تر جشنواره و اعضای فعال تشکل‌های اسلامی دانشجویان نیز سهمیهٔ خاصی در نظر گرفته شده که آیین نامه اجرایی و عملیّاتی آن از سوی ستاد عمره مرکزی دانشگاهیان اعلام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی درباره اعزامی‌های سال گذشته اظهار کرد: در سال تحصیلی 93-92 شرکت کنندگان در ثبت‌نام 340، 000 نفر بودند که بر اساس سهمیه اعلام شده یعنی 17 هزار و 500 نفر عازم خانه خدا شدند که از این میزان 39% به وزارت علوم 33% به دانشگاه آزاد 8% به وزارت بهداشت و 20 درصد به سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انتفاعی و غیر انتفاعی اختصاص یافت.

وی گفت: از زائران اعزامی به عمره دانشگاهیان در سال گذشته 2 هزار و 231 نفر از سهمیّه را اساتید و بقیه را دانشجویان به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon