فعالیت غیرقانونی بیش از ۲ هزار نفر در حریم حجره‌های میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار

فعالیت غیرقانونی بیش از 2 هزار نفر در حریم حجره‌های میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه ریزی استاندار تهران گفت: علاوه بر غرفه‌های موجود در میدان مرکزی ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در حریم غرفه‌ها به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کردند که به ساماندهی آنها اقدام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ نعمت الله ترکی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران،‌ با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی میادین میوه و تره‌بار،‌ اظهار داشت: 2 دهه از فعالیت یک هزار و 400 غرفه در میدان مرکزی تره ‌بار می‌گذرد اما متأسفانه نظارتی از سوی تعزیرات و دستگاه‌های مربوطه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه با فعالیت ستاد تنظیم بازار شاهد سامان‌دهی قابل توجهی در میدان مرکزی هستیم،‌ ادامه داد: طی سه ماه گذشته در راستای ساماندهی میادین میوه و تره باز سعی شده واسطه‌ها و دلالان در ان این حوزه کاهش یابند.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر غرفه‌های موجود در میدان مرکزی 2 هزار و 400 نفر در حریم غرفه‌ها به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کردند به گونه‌ای که می‌توان گفت حریم به واسطه‌ها واگذار شده بود از این رو در جهت اهداف تعیین شده برای ساماندهی میدان مقرر شد یک هزار و 400 غرفه مذکور فعال شوند و دیگر حریم میادین برای خرید و فروش مورد استفاده قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته اقدامات قابل توجهی از سوی تعزیرات استان و بازرسی استان، اتاق اصناف، اتحادیه و نیروی انتظامی، صورت گرفت تا سامان‌دهی خوبی در میادین به وجود آمد و واسطه‌گر‌ها کاملا حذف شدند، تصریح کرد: بر اساس آمار موجود حدود 6 هزار فروشنده کف بازار فعالیت می‌کنند که حدود 3 هزار نفر آنها فاقد پروانه هستند. در راستای ساماندهی آنها با همکاری اماکن استان مقرر شده این واحدها شناسنامه دار شوند

ترکی با اشاره به تعیین مهلت 10 روزه برای نصب پروانه‌های شناسایی روی غرفه‌ها، گفت: در صورتی که افراد نسبت به اجرای این امر تمکین نکنند قطعا برخورد قانونی توسط اماکن استان صورت می‌گیرد و در صورت لزوم واحد صنفی آنها پلمپ خواهد شد.

وی در پایان گفت: قیمت 11 قلم میوه در مهر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور میانگین 15 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon