رهبر حزب «متحده قومی» پاکستان ایالت جدید تشکیل می‌دهد

رهبر حزب «متحده قومی» پاکستان ایالت جدید تشکیل می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: «الطاف حسین» رهبر حزب متحده قومی پاکستان پس از تحریم دولت ایالتی سند در واکنش به انتقادات حزب «مردم پاکستان» گفت که ایالت جدیدی در این کشور تشکیل می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «الطاف حسین» رهبر حزب متحده قومی پاکستان (ام.کیو.ام) در گفت‌وگوی تلفنی با «شیخ رشید» رهبر حزب «مسلم لیگ» شاخه «عوامی» این کشور تاکید کرد: همراهی با دولت ایالتی سند برای حزب متحده قومی امکانپذیر نیست و آن‌ها با حزب مردم پاکستان همگام نخواهند شد.

وی افزود: پس از اظهارات «بلاول بوتوزرداری» رهبر حزب مردم پاکستان (پی.پی.پی)، ما بدنبال تشکیل ایالت جدیدی برای مردم «مهاجر» هستیم.

این در حالی است که «خالد مقبول صدیقی» عضو ارشد حزب متحده قومی نیز در کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرده بود که این حزب هرگز از خواسته تقسیم ایالت سند و تشکیل ایالت جدید کوتاه نخواهد آمد.

الطاف حسین رهبر ام.کیو.ام  پیش از این نیز از دولت پاکستان خواسته بود تا ایالت سند را به سند شرقی، غربی، شمالی و جنوبی تقسیم کند زیرا مردم این ایالت از حقوق اساسی خود محروم شده‌اند.

شیخ رشید رهبر حزب مسلم لیگ شاخه عوامی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی گفت: مسیر احزاب متحده قومی و مردم پاکستان جدا شده و توجیهی برای ادامه همراهی آن‌ها دیگر وجود ندارد.

بلاول بوتو زرداری رهبر حزب مردم پاکستان شنبه گذشته در جمع حامیانش گفته بود که الطاف حسین رهبر ام کیو ام از کارکنان ناشناخته خود برای انجام عملیات تروریستی شهر «کراچی» جلوگیری کند.

با این حال، حزب متحده قومی پس از اظهارات رهبران حزب مردم پاکستان روز یکشنبه دولت ایالتی سند را تحریم کرد و اکنون نیز خواستار تشکیل ایالت جدید در این کشور شده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان