دادگاه مصر ۷ عضو گروه «انصار بیت المقدس» را به اعدام محکوم کرد

دادگاه مصر 7 عضو گروه «انصار بیت المقدس» را به اعدام محکوم کرد

خبرگزاری تسنیم: دادگاه نظامی مصر ۷ تن از اعضای گروه «انصار بیت المقدس» را که در چندین فقره عملیات علیه ارتش و پلیس مصر و قتل ۱۰ نظامی دست داشته‌اند، به اعدام محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، یک منبع قضایی نظامی مصر گفت که دادگاه نظامی 7 نفر از اعضای گروه انصار بیت المقدس را به اعدام و 2 تن از آنها را به حبس ابد محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، اواخر ماه مارس گذشته در جریان حمله نیروهای امنیتی مصر به کارگاه اعضای انصار بیت المقدس در روستای «عرب سرکش» واقع در استان القلیوبیه، 8 نفر از اعضای این گروه بازداشت شدند.

در این عملیات 6 نفر از اعضای انصار بیت المقدس و دو تن از افسران ارتش که از کارشناسان مواد منفجره بودند به قتل رسیدند و یک متهم دیگر نیز پس از این عملیات بازداشت شد.

بر پایه این گزارش، دادگاه نظامی این متهمان را به دلیل قتل عمد 10 نفر از افسران و سربازان ارتش در سال 2013 محکوم کرده است که از جمله این کشته ها 6 نفر در حمله به مقر پلیس نظامی در منطقه مسطرد واقع در استان القلیوبیه به قتل رسیدند.

انصار بیت المقدس که با تشکیلات القاعده بیعت کرده و اخیرا نیز حمایت خود از تشکیلات داعش را اعلام کرده است تا کنون عملیات های زیادی را علیه نیروهای ارتش و پلیس مصر در سینا انجام داده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت