طرح بصیرت عاشورایی در هیئت‌های مذهبی شهرستان آبیک اجرا می‌شود

طرح بصیرت عاشورایی در هیئت‌های مذهبی شهرستان آبیک اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: طرح تبیین اهداف عاشورا و بصیرت عاشورایی در هیئت‌های مذهبی آبیک در ایام محرم اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی صبح امروز در نشست با هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: در واقعه کربلا امام حسین(ع) با ایثار و از خودگذشتگی اسلام را برای همیشه زنده نگه داشت و به تمام مردم جهان درس آزادگی داد.

وی واقعه کربلا را دانشگاه انسان‌سازی دانست و افزود: هیئت‌های مذهبی در زمینه تبیین درست واقعه کربلا و اهداف قیام بسیار نقش موثر و حائز اهمیتی دارند و باید از هرگونه ترویج خرافه در جامعه دوری کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک عنوان کرد: تبیین چرایی قیام امام حسین (ع) و رسیدن به اعماق بیکران معرفت شناسانه واقعه کربلا بزرگترین درس برای هر انسان آزاده خواهی است.

حسینی عنوان کرد: عاشقان و دلباختگان امام حسین (ع) صرفا از شیعیان یا مسلمانان نیستند بلکه علاوه بر تمام موحدان عالم هر انسام آزاده‌ای که حتی دین ندارد با شنیدن واقعه عاشورا دچار تحول و دگرگونی احوالات درونی می‌شود.

وی تصریح کرد: درس ایثار و فداکاری، شجاعت، نپذیرفتن ظلم و ذلت، وفاداری انسانیت، امید، عبودیت، آزادگی و صبر و استقامت و پشت کردن به تمام لذات و دلبستگی‌های دنیوی از جمله درس‌های واقعه عاشورا است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک بیان کرد: حضرت ابراهیم (ع) به منظور اطاعت از فرمان الهی چاقو را تا زیر گلوی فرزندش برد اما امام حسین(ع) پیکر خون‌آلود فرزند شش ماه خود را رو به آسمان گرفت و خونه وی را به طرف بالا پرتاپ کرد و آن را تقدیم به خداوند کرد.

حسینی گفت: شهادت امام حسین(ع) و یارانش در کربلا کلید احیاء دین مبین اسلام و سنت رسول اکرم(ص) تا روز قیامت خواهد بود و به راستی اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کرد و واقعه کربلا و عاشورا اتفاق نمی‌‌افتاد اکنون هیچ اثری از اسلام حقیقی نبود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: طرح برنامه‌های تبیین اهداف عاشورا در هیئت‌های مذهبی آبیک در ایام محرم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon