شهرام نیا: نمایشگاه کتاب مشهد از مهم‌ترین نمایشگاه‌های استانی است

شهرام نیا: نمایشگاه کتاب مشهد از مهم‌ترین نمایشگاه‌های استانی است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی گفت: نمایشگاه کتاب مشهد مقدس که شانزدهمین دوره آن در مشهد برگزار خواهد شد نیز از جمله مهم‌ترین نمایشگاه‌های استانی کشور است که مخاطبان و همچنین ناشران کشور، نگاهی متفاوت به این رویداد دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از روابط عمومی ارشاد خراسان رضوی امیرمسعود شهرام نیا اظهار کرد: نمایشگاه‌های کتابی که در استان‌های مختلف کشور تحت عنوان نمایشگاه‌های استانی برگزار می‌شود با سابقه‌ای بیش از بیست سال، در کنار دیگر اتفاقات مرتبط با کتاب و کتابخوانی، نقش مهمی را در عرصه فرهنگ کشور به صورت خاص در حوزه نشر و موضوع مطالعه ایفا کرده است.

وی افزود: اگر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را مهم‌ترین اتفاق مرتبط با کتابخوانی در کشور بدانیم، همین جایگاه را نمایشگاه‌های استانی کتاب در ابعادی کوچک‌تر دارد که البته با کارکردی به‌‌ همان اندازه و در مواردی متفاوت‌تر.

شهرام نیا نمایشگاه کتاب را جهت دسترسی به تازه‌های نشر مفید دانست و گفت: استقبال از نمایشگاه‌های کتاب استان‌هایی چون آذربایجان شرقی، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و... و همچنین آمار فروش میلیاردی، از نقش بی‌بدیل نمایشگاه‌های استانی حکایت می‌کند که به علت ضعف در شبکه توزیع کتاب کشور بهترین و مفید‌ترین جایگزین امکان دسترسی به تازه‌های نشر بوده است.

وی در ارتباط با نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد مقدس بیان کرد: این نمایشگاه کتاب که شانزدهمین دوره آن در مشهد برگزار خواهد شد نیز از جمله مهم‌ترین نمایشگاه‌های استانی کشور است که مخاطبان و همچنین ناشران کشور، نگاهی متفاوت به این رویداد دارند.

مدیر عامل موسسه نمایشگاههای فرهنگی کشور افزود: از سویی شاهد تجمع ناشران مطرح کشور در این نمایشگاه هستیم تا وی‌ترین بزرگی از تازه‌های نشر برای مراجعین ایجاد و به نیاز موجود پاسخ داده شود. از سوی دیگر همین اتفاق نقشی موثر در حرکت رو به جلوی چرخه نشر کشور دارد تا انتشار بیش از 65 هزار عنوان کتاب در سال، افتخاری برای عرصه فرهنگ کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در خصوص شانزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان رضوی به عنوان رخدادی فرهنگی، همزمانی آن با ایام محرم حسینی (ع) به عنوان نقطه عطف باورهای اعتقدی و دینی است.

شهرام نیا در مورد نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود گفت: برگزاری نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و فناوری اطلاعات مشهد در همین ایام بر کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب نیز می‌تواند موثر باشد تا امیدوار باشیم شانزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان رضوی نقشی متفاوت در عرصه علم و فرهنگ این مرز و بوم ایفا کند.

وی اظهار کرد: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که به عنوان متولی برگزاری نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌های کتاب استانی و همچنین نماینده ایران در نمایشگاه‌های کتاب خارجی همواره تلاش کرده تا در کنار دیگر دستگاه‌های فرهنگی کشور در توسعه فرهنگ این مرز و بوم و اهتزار پرچم پر‌افتخار کشور از هیچ کوششی فرو نگذارد، امیدوار است نمایشگاه کتاب خراسان رضوی آن‌گونه که درشان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است برگزار شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon