حکم اعدام شیخ نمر سبب تاسف و ناراحتی نمایندگان اهل سنت مجلس است

حکم اعدام شیخ نمر سبب تاسف و ناراحتی نمایندگان اهل سنت مجلس است

خبرگزاری تسنیم: عضو فراکسیون اهل سنت مجلس با محکوم کردن حکم اعدام شیخ نمر گفت:جای تاسف است که حکومت آل سعود به جای اجرای عدالت و احترام به حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع و مذهبی چنین احکامی صادر می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه و عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تذکری شفاهی، اظهار داشت: ما اعضای فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس ضمن تسلیت درگذشت آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، شهادت برادر آموزگارمان را به مردم استان سیستان و بلوچستان و خانواده این شهید و جامعه آموزش و پرورش نیز تسلیت عرض می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به خبر تائید حکم اعدام روحانی مبارز اهل شیعه حضرت آیت الله شیخ نمر در عربستان تصریح کرد: این خبر باعث تاسف، تاثر و ناراحتی شدید نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی و جامعه اهل سنت کشورمان شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس برهمین اساس تصریح کرد: گرچه مبارزان با ظلم و ستم و بیدادگری از شهادت باکی ندارند، اما جای تاسف بسیار است که حکومت آل سعود به جای اجرای عدالت و احترام به حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع ، مدنی و مذهبی به چنین احکام سیاسی که مغایر با اتحاد مسلمانان است دست می‌زند.

فتاحی همچنین افزود: ما نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس اطمینان داریم این احکام سیاسی و غیر عادلانه و غیر عقلایی تاثیری بر حرکت انقلابی مسلمانان اسلام ناب محمدی نداشته، بلکه موجبات تضعیف هر چه بیشتر حکومت آل سعود در میان جامعه اهل سنت،‌ مردم عربستان و جهان اسلام را فراهم نموده و مبارزه عدالت خواهان را مستحکم تر و گسترده تر خواهد کرد.

این نماینده اهل سنت مجلس در پایان گفت:‌ ما ضمن محکومیت این حکم غیرعادلانه و سیاسی از سازمان های مدنی و حقوق بشری ، سازمان ملل نهادهای بشری و کشورهای اسلامی در خواست می‌کنیم ضمن محکومیت این حرکت نادرست در جهت جلوگیری از اجرای حکم صادره و آزادی ایشان اقدامی درخور شأن منزلت این روحانی مبارز و فراهم کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
triboon