محاکمه ۱۳ نفر در عربستان به اتهام تلاش برای حمله به نیروهای آمریکایی

محاکمه 13 نفر در عربستان به اتهام تلاش برای حمله به نیروهای آمریکایی

خبرگزاری تسنیم: دادگاهی در ریاض ۱۳ نفر را به اتهام تلاش برای حمله تروریستی به نیروهای آمریکایی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سعودی الوطن، دستگاه قضایی سعودی 13 شهروند را به اتهام حضور در یک گروهک تروریستی برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در قطر و کویت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش دادگاه جنایی ریاض احکام ابتدایی را در مورد محکومیت این 13 نفر که 11 سعودی و یک قطری و یک افغانی هستند، را تایید کرد. این پرونده 41 متهم دارد که در یک گروه بازداشت شده اند.

بر اساس این گزارش احکام متهمان در این دادگاه حبس بین یک و نیم سال تا سی سال است و اتهامات آنها عبارتست از: تشکیل گروهک تروریستی برای عملیات خرابکارانه در قطر بر ضد نیروهای آمریکایی، تامین مالی این گروهک با سلاح و پول برای انجام این عملیات، عضو گیری برای این گروهک و آمادگی برای مشارکت در اقدامات تروریستی در کویت برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی.

اتهامات این گروه همچنین شامل اقدام به انفجار و مبارزه با نیروهای خارجی در قطر بوده و یکی از این افراد اعلام کرده بود که عناصر انسانی و تسلیحاتی در انواع مختلف و بمب‌های دستی و راکت و خمپاره را برای انجام این عملیات به قطر می فرستد.

این گروه همچنین بنا بود یکی از عناصر خود را به عراق بفرستد تا در زمینه بمب گذاری خودروها آموزش ببیند تا به این ترتیب به یکی از مراکز خارجی در این کشورها حمله شود. همچنین آن ها تلاش داشتند که اسلحه و سایر تجهیزات مبارزه را وارد کنند و به دنبال افرادی بودند که بتوانند در انجام اقدامات تروریستی در کشورهای دوست به آن ها کمک کنند.

دروغ بستن به پادشاه عربستان و خروج از اطاعت وی و اجرای دستورات گروهک تروریستی القاعده در عراق و حمایت از تروریست‌ها و اقدامات تروریستی و در اختیار داشتن اسلحه بدون مجوز با قصد اخلال در امنیت و جعل اوراق هویتی از دیگر اتهامات عناصر این گروه ذکر شده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان