مقابله با فتنه ۸۸ از جمله مجاهدت‌های فراوان آیت الله مهدوی کنی بود

مقابله با فتنه 88 از جمله مجاهدت‌های فراوان آیت الله مهدوی کنی بود

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله قرهی متولی و موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در پیامی به مناسبت در گذشت آیت الله مهدوی کنی، اظهار کرد: ایشان مصداق دوری جستن از دنیا بودند ، همانگونه که هر کس از دنیا گریزان شد دنیا به سوی او خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در پیام آیت‌الله قرهی متولی و موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) آمده است:

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

اِنّا لِله وَ اِنّا الَیهِ راجِعُونِ

عَن عَلی بنِ حَمزة قالَ: سَمِعتُ اَباالحَسَنِ بنِ جَعفَر (علیه السلام ) یَقُولُ : اِذا ماتَ المُومِن بَکَت عَلَیهِ المَلائِکَه وَ ُبقاعَ الاَرض الّتی کان یعبدُ الله علیها و اَبوابُ السَّماءِ الّتی کانَ یُصعَدُ فیها بِاَعمالِه و ثُلِمَ فی الاسلامِ ثُلمَهٌ لا یِسُدُّها شیءٌ لِاَنَّ المومنینَ الفقهاءَ حُصونُ الاسلامِ کَحِصنِ سُورِ المَدینهِ لَها . علی بن حمزه می‌گوید: شنیدم از امام هفتم موسی بن جعفر (ع) که فرمود: چون مومن بمیرد فرشتگان و صومعه‌های زمینی که خدا را در آن عبادت می‌کرده و د‍‍ژهای آسمانی که اعمالش از آن‌ها بالا می‌رفته، بر او گریه کنند و در اسلام رخنه‌ای افتد که چیزی آن را نبندد زیرا مومنین دانشمند د‍ژهای محکم اسلام هستند مانند دژهای اطراف یک شهر.

با کمال تاسف و تاثر  رحلت عالم مجاهد فقیه صمدانی حضرت آیت الله مهدوی کنی ریاست مجلس خبرگان رهبری ، یار دیرین امام راحل و امام المسلمین موجب تاثر و تالم گردید؛ ایشان در رفتار و کردار  مصداق روایت شریف "کونو دعاه الناس بغیر السنتکم " و مصداق آیه " و الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا " در مبارزات و مجاهدتهای گوناگون از بدو انقلاب اسلامی و در کنار امام راحل ، تا آخرین سنگر ریاست مجلس خبرگان رهبر ی برای دفاع از ولایت و امام المسلمین بوده اند و در به ثمر نشستن انقلاب مجاهدتهای فراوان نموده اند که از آخرین نمونه های آن می توان به مقابله با فتنه 88 اشاره کرد ، که درآن چنان در مقابل فتنه گران خوش درخشیدند که گاهاً بعضی فتنه جویان و فتنه گران نامردانه به ایشان حمله نمودند ، ولی ایشان دست از حمایت از نظام و ولی فقیه زمان خویش بر نداشتند  و این حمایت را بر خود تکلیف الهی می دانستند . ایشان در اخلاق معلمی وارسته و در انقلابی بودن بصیری آگاه بودند و همان گونه که خود بارها بیان نمودند من دنبال هیچ گونه ریاستی نبودم و از اول انقلاب هر مسئولیتی به من تکلیف شد ، پذیرفتم و همه اینها خود نشأت گرفته از تزکیه نفس این مرد الهی بوده است.

آیت الله مهدوی کنی  مصداق  دوری جستن از دنیا بودند ، همانگونه که هر کس از دنیا گریزان شد دنیا به سوی او خواهد آمد. 
در خصوص جایگاه علمی ایشان همین بس که اشتیاق به مباحث علمی در ایشان ، باعث گردید تا دانشگاه بسیار معظم و موقری مثل دانشگاه امام صادق (ع) را تأسیس نمایند و در آن به پرورش جوانهای مستعد بپردازند. لذا رحلت این فقیه مجاهد با توجه به همه این خصائص ، مصداق بارز حدیث نورانی نبی مکرم اسلام (ص) " اِذا ماتَ العالِمُ الفَقِیه ثُلِمَ فِی الاِسلامِ ثُلمَةً لایَسُدُّها شَیءٌ " می باشد . بطور کلی باید بیان نمود که ایشان مصداق بارز و عملی حدیث نورانی که در صدر پیام ذکر گردید ، بودند .

لذا این ضایعه بسیار دردناک را به حضرت بقیه الله ( عج )صاحب اصلی این نظام الهی و نائبش حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی ) و مراجع عظام و حوزه های علمیّه و بیت مکرم حضرت آیت الله مهدوی کنی و بالاخص برادر گرامیشان حضرت آیت الله باقری کنی ( حفظه الله ) تسلیت عرض می نمائیم.

امید است خدای متعال به لطف و کرم خویش این ضایعه تأسف بار را جبران نماید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران