کری: تحریم‌های ایران را در حال حاضر تعلیق نمی‌کنیم

کری: تحریم‌های ایران را در حال حاضر تعلیق نمی‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه آمریکا گفت دولت اوباما در خصوص مذاکرات ایران به هرگونه تصمیم کنگره درباره ایران احترام می‌گذارد و تحریم‌ها در مرحله کنونی تعلیق نخواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با جان کری همتای آمریکایی خود گفت برلین به حمایت‌های خود از تلاش برای حل سیاسی بحران سوریه ادامه می‌دهد.

وی افزود: عراق نیازمند یک روند سیاسی فراگیر است.

وزیر خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صدها هزار نفر به ترکیه سفر کرده اند و ما نمی دانیم که آنها به قصد گردشگری به این کشور رفته اند یا برای پیوستن به داعش. وی افزود: تعقیب جنگجویان خارجی داعش کار آسانی نیست.

جان کری نیز در این کنفرانس خبری درباره مذاکرات با ایران گفت: به هر گونه تصمیم کنگره درباره ایران احترام می‌گذاریم و تحریم‌ها را در حال حاضر تعلیق نمی‌کنیم.

وی افزود: ما خواهان همکاری بین المللی درباره جنگجویان خارجی در داعش هستیم.

وی که در برلین به سر می‌برد گفت دولت اوباما در نظر دارد تا به طور کامل درباره مذاکرات کنونی با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور، رایزنی کند.

کری در پاسخ به سوالی در این باره که آیا قانونگذاران آمریکا ممکن است از روند تصمیم گیری درباره موضوع ایران کنار گذاشته شوند گفت: من شخصا معتقدم، همانطور که رئیس جمهور نیز اعتقاد دارد، کنگره نقش فوق العاده مهمی در این قضیه دارد و کنگره در این موضوع نقش ایفا خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت تعلیق احتمالی تحریم‌های ایران در هر گونه توافق هسته‌ای گفت به هیچ وجه به این معنی نیست که کنگره از این فرایند بیرون گذاشته شود یا در پایان کنگره هیچ نظری اعمال نکند.

جان کری افزود: ما در خصوص موضوع ایران جلسات استماع و چانه زنی‌های زیادی را پیش بینی می کنیم. قطعا در هفته‌های بعدی که به پیش می رویم گزارش دهی به کنگره خواهیم داشت و به دنبال تعامل عمیق و جدی با کنگره در این خصوص هستیم.

وی درباره فلسطین و اسرائیل نیز گفت: اوضاع کنونی میان اسرائیل و فلسطینیان غیرپایدار است و آمریکا فوریت دستیابی به یک راه حل دائمی در این خصوص را درک می‌کند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان