سدهای لاستیکی غرب گیلان با مشارکت بخش‌خصوصی احداث می‌شود

سدهای لاستیکی غرب گیلان با مشارکت بخش‌خصوصی احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه سدهای لاستیکی غرب گیلان با مشارکت بخش‌خصوصی احداث می‌شود، گفت: این چهار سد لاستیکی در شهرستان‌های آستارا، تالش، رضوانشهر و ماسال احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سیف‌الله آقابیگی ظهر امروز در جمع کارشناسان شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان، با اشاره به جلسه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با معاون وزیر نیرو برای سرمایه‌گذاری برای احداث چهار سد لاستیکی در غرب استان، اظهار کرد: این سد لاستیکی در شهرستان‌های آستارا، تالش، رضوانشهر و ماسال اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه در ایجاد سدهای لاستیکی چندین هدف دنبال می‌شود، افزود: از مهمترین آنها استفاده از سد لاستیکی برای استفاده بهینه و حداکثری از روان آب‌های سطحی در حاشیه دریا، نقش سدهای لاستیکی ذخیره‌سازی جریانات آب رودخانه‌ها در مواقع کم آبی و پمپاژ آب به منظور تأمین آب زراعی حاشیه رودخانه است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان گفت: در فصول زراعی بدنه سدلاستیکی پر از هوا و با ایجاد مخزن آب ذخیره و در مواقع عدم نیاز در فصول غیر زراعی با تخلیه آب سبب تقویت آب رودخانه می‌شود.

آقابیگی تصریح کرد: افزایش طرح‌های گردشگری و قایقرانی، تقویت آب سفره‌های زیرزمینی در مناطق نزدیک به نواحی جنوبی دریای خزر و نیاز کشاورزی و افزایش تولید آبزیان همزمان با فصول آبیاری است.

وی از اهداف مهم عملیات اجرایی پروژه مخزن سه هزار متر مکعبی کیاشهر را به منظور افزایش حجم ذخیره آب شرب بهداشتی شش هزار و 480 مشترک بندر کیاشهر به چهار متر مکعب است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی بخش سازه‌ای مخزن 95 درصد و پیمانکار پروژه مجدانه در تلاش است که تا نیمه آبان ماه امسال کارهای باقیمانده این بخش را به اتمام رساند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان افزود: اجرای بخش هیدرومکانیکال و نصب تجهیزات برقی و مکانیکی مخزن، بعد از اتمام بخش سازه‌ای، توسط پیمانکار ذیصلاح دیگری که به زودی و پس از طی تشریفات قانونی، اجرا می‌شود.

آقابیگی تصریح کرد: دیوارکشی و محوطه‌سازی و گابیون بندی و تثبیت دیواره زهکش مجاور مخزن قدیم و جدید و نیز احداث انباری از بخش‌های جانبی پروژه است که اجرای آنها تقریباً به پایان رسیده است.

وی افزود: مبلغ اولیه پیمان 11 میلیارد ریال بوده که با اعمال تغییرات در پروژه پیش بینی می‌شود هزینه نهایی اجرای مخزن و تأسیسات جانبی آن حدود 20 میلیارد ریال در پی داشته باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon