سالانه بیش از ۴۰۰ پرونده قضایی در استان کرمان تشکیل می‌شود

سالانه بیش از 400 پرونده قضایی در استان کرمان تشکیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه سالانه ۱۰ میلیون پرونده قضایی در کشور و حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار پرونده در استان کرمان تشکیل می‌شود، گفت: حدود ۱۰ درصد از این پرونده‌ها به وکلا ارجاع داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در بیست‌وسومین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، اظهار کرد: باید با نگاه کارشناسی و تخصصی در مجلس برای گسترش و حفظ جایگاه وکلا در ایران تلاش شود.

وی افزود: ارتباط وکلا با مجلس می‌توانند به رفع دغدغه‌هایشان در مورد لایحه‌هایی که به مجلس رسیده کمک کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان کمیسیون قضایی جزو زبده‌های ایران هستند و وکلا با اعضای کمیسیون قضایی ارتباط داشته باشند و دغدغه‌ها را مطرح کنند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه کشور ایران در یک شرایط ویژه‌ای است، تصریح کرد: تبلیغات زیادی علیه این کشور وجود دارد، اما حرکت ایران در جهان اثرگذار است.

وی افزود: استقلال و اقتدار بالاترین موضوعی است که نظام جمهوری اسلامی را در سایر کشورها ممتاز کرده، در حالی که سایر کشورها زیر یوغ ابرقدرت‌ها هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه وکلا دغدغه نمایندگان مجلس نیز است،  تصریح کرد: وکلا و نمایندگان مجلس مطالبات مردم را پیگیری می‌کنند و باید حق قانونی کانون وکلا را در کشور اعاده شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه با قانون اساسی محکم و متقنی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، هیچ جای نگرانی نیست، زیرا وکلا براساس همین قانون اساسی عمل می‌کنند و همه حمایت‌ها براساس همین قانون انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه 10 میلیون پرونده قضایی در کشور و حدود 400  تا 450 هزار پرونده در استان کرمان تشکیل می‌شود، گفت: حدود 10 درصد از این پرونده‌ها به وکلا ارجاع داده می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهداشت قضایی باید در جامعه رعایت شود و وکلا می‌توانند، حجم پرونده‌ها را کاهش دهند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در هر بخشی از جامعه تخلف وجود دارد، گفت: نظارت دقیق بر کانون وکلای دادگستری یکی از تأکیدات مجلس شورای اسلامی است، نظارت‌ها باید به نحوی انجام شود که کوچک‌ترین لطمه‌ای به کانون وکلا وارد نشود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح همه وکلا در سطح کشور بتوانیم به احقاق حقوق مردم کمک کنیم، خاطرنشان کرد: اقدامات موثری در کانون وکلا استان کرمان در سایه توسعه و تعامل انجام شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon