۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های دشت مغان اختصاص یافت

3 هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های دشت مغان اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان اردبیل، ۳ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های دشت مغان اختصاص داده شد.

مجید خدابخش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل با اشاره به تخصیص 3 هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های دشت مغان در جریان سفر استانی دولت یازدهم، اظهار داشت: این اعتبارات به پروژه‌های مهم پارس آباد، بیله سوار و گرمی اختصاص داده شده که در مدت 4 سال اجرایی می شوند.

وی تصریح کرد:‌ مهمترین پروژه‌هایی که این اعتبار به آنها اختصاص می یابد، شامل سد عمارت و تبدیل 62 هکتار از اراضی دیم از پایاب خداآفرین به سیستم آبیاری نوین است.

خدابخش افزود: این 3 هزار میلیارد تومان به مرور به این شهرستان‌ها اختصاص داده می‌شود و هر سال 750 میلیارد تومان برای راه‌اندازی این پروژه‌ها واریز وهزینه می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به دشت مغان دارد و در این راستا اقدامات اساسی انجام شده و در حال اجراست.

وی افزود: 6 هزار میلیارد تومان در مدت 4 سال از طرف دولت و بخش خصوصی به دشت مغان اختصاص داده شده که این امر در طول تاریخ بی نظیر است.

رئیس شورای اداری استان از اختصاص هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه نیروگاه سبلان خبر داد و گفت که با اختصاص این اعتبار، پروژه مذکور به زودی توسعه می‌یابد.

* 270 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می رسد

خدابخش اظهار داشت: تا پایان امسال پروژه‌های مصوب شده دولت تدبیر و امید که در شهرهای مختلف استان در حال اتمام است، با اعتبار 270 میلیارد تومان از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری می رسد.

استاندار اردبیل گفت: ‌به برکت دولت تدبیر و امید، بودجه عمرانی استان اردبیل 10 برابر افزایش یافته و این امر عمران و آبادانی منطقه را به دنبال دارد.

وی افزود: 10 پروژه مهم که در استان به دلایلی راکد مانده بوده، دوباره فعال شدند و مهمترین این پروژه‌ها شامل سد گیوی، آبدرمانی برجلو، بیمارستان ترومای اردبیل، اراضی دشت فتحعلی پارس آباد و پل معلق مشگین‌شهر است.

خدابخش خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری زیادی نیز در استان در حال اجراست که به ایجاد این سرمایه‌گذاری‌ها، منطقه رفته رفته می‌تواند پویایی اقتصادی دوباره‌ای بیابد.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل در خاتمه با اشاره به مشکل کارخانه ذوب‌آهن گفت: بزرگ‌ترین مشکل کارخانه ذوب‌آهن اردبیل ضعف مدیریتی است که باید مدیریت و مالکیت این کارخانه مجزا باشد؛ چرا که مدیریت یک حوزه تخصصی است و باید به افراد کاردان سپرده شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon