احداث بارگاه شمس تبریزی، خوی را از بن بست خارج می‌کند

احداث بارگاه شمس تبریزی، خوی را از بن بست خارج می‌کند

خبرگزاری تسنیم: فرماندار خوی گفت: وجود بارگاه شمس تبریزی ظرفیت فرا ملی و جهانی است و با ساخت این مزار، شهرستان خوی می‌تواند از بن بست خارج شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حسین سیوانی اصل امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل تولیت شمس تبریزی با اشاره به تلاش های اندیشمندان  و دانشمندانی چون دکتر موحد، مرحوم دکتر ریاحی و حجت الله ایوبی در اثبات وجود مقبره حضرت شمس در خوی اظهار کرد: اکنون وظیفه مردم و مسئولان و تولیت شمس تبریزی است که اهمیت و جایگاه این عارف نامی را به جهانیان معرفی کند.

وی افزود: وجود مزار شمس تبریزی ظرفیت فرا ملی و جهانی است و که با ساخت این مزار، شهرستان خوی می تواند از بن بست خارج شود.

سیوانی مرز رازی را دیگر ظرفیت شهرستان خوی برای توسعه فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد و افزود: اگر مقبره شمس تبریزی و جاده مرزی رازی خوی به نحو شایسته ای ساماندهی شوند، خوی به یکی از قطب های فرهنگی و تجاری در سطح ملی و بین المللی تبدیل می شود.

فرماندار خوی از مسئولان شورای اسلامی شهر و شهردار خواست تا با ایجاد ائلمان های شهری زیبا در معرفی شمس تبریزی برای مسافران و گردشگران و هدایت آنها برای زیارت مقبره شمس اقدام کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon