۱۲ هزار کارت هوشمند مهارت در اردبیل صادر شد

12 هزار کارت هوشمند مهارت در اردبیل صادر شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تا نیمه مهر ماه ۱۲ هزار و ۴۱۳کارت هوشمند مهارتی در استان اردبیل صادر و آماده تحویل به متقاضیان شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کلام‌اله صفری ظهر امروز در جلسه بررسی عملکرد این اداره کل در حوزه صدور کارت مهارت در اردبیل اظهار کرد: از سال گذشته تا نیمه مهر ماه امسال تعداد 21 هزار و 483 کارت هوشمند مهارت برای متقاضیان این استان صادر و آماده تحویل شده است و متقاضیان برای تحویل کارت خود می‌توانند به حوزه های آزمونی مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: از ابتدای امسال تا نیمه مهر ماه 12 هزار و 413کارت هوشمند مهارتی در استان اردبیل صادر و آماده تحویل به متقاضیان شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: فرآیند طراحی ساختار و تولید سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری کارت های هوشمند مهارت از تابستان سال 92 آغاز شده است.

صفری تصریح کرد: فرآیند طراحی ساختار و تولید سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری  و صدور کارت های هوشمند مهارت در راستای استقرار دولت الکترونیک و استانداردسازی، اصلاح و بهبود روش ها و فرآیندها و با اهداف بازنگری، اصلاح، توسعه و بهینه سازی الگوهای ارزشیابی مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صورت گرفته است.

وی در مورد ویژگی های کارت هوشمند گواهینامه های مهارت بیان کرد: بر روی کارت هوشمند مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی، شماره ملی، محل و تاریخ صدور کارت و کدشناسایی کارت هوشمند درج شده است و این کارت دارای یک چیپ کامپیوتری است که اطلاعات گواهینامه های مهارت افراد تا 20 گواهینامه در آن ثبت می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به نحوه استعلام گواهینامه های مهارت از طریق این کارت هوشمند گفت: این کارت هوشمند به سیستم جامع پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور متصل است و استعلام آن در صورت نیاز از سوی نهادها و سازمان‌ها بدون نیاز به مکاتبات اداری و کاغذی به صورت آنلاین و آفلاین با وارد کردن کد شناسایی که بر روی کارت درج شده در سامانه مذکور قابل انجام است.

صفری در زمینه میزان امنیت کارت هوشمند مهارت اظهار کرد: این کارت از کدهای امنیتی سه لایه برخوردار است و در فرآیند استعلام امکان جعل وجود ندارد.

وی تجمیع اطلاعات گواهینامه های مهارتی فرد در یک کارت هوشمند، ارتقای سلامت و امنیت گواهینامه های مهارت، جلوگیری از اقداماتی مثل جعل و حذف فرآیندهای کاغذی را از جمله دستاوردهای صدور گواهینامه های مهارتی در قالب کارتهای هوشمند دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل افزود: در مجموع  از سال گذشته  تا نیمه مهر ماه سال جاری 876 هزار و 423 کارت هوشمند مهارت در کل کشور صادر شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon