آیت‌الله مهدوی‌کنی عمر خود را نذر تربیت نیروی تازه‌نفس برای انقلاب کرد

آیت‌الله مهدوی‌کنی عمر خود را نذر تربیت نیروی تازه‌نفس برای انقلاب کرد

خبرگزاری تسنیم: علی‌محمد مؤدب با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی جوان و تازه‌نفس برای جبهه فرهنگی انقلاب، حکایت از بصیرت آیت‌الله مهدوی کنی دارد، گفت: وی عمر خود را نذر تربیت این نسل کرد. از این جهت باید شکرگزار این نعمت باشیم.

علی‌محمد مؤدب، مدیر مؤسسه شهرستان ادب، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تأثیر شخصیت آیت‌الله مهدوی کنی در تربیت نیروی انسانی برای حوزه فرهنگ انقلاب اسلامی گفت: در ابتدا باید رحلت ایشان را به همه مردم و به ویژه به دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) که به نوعی دانشجوی آیت‌الله مهدوی کنی هم بودند، تسلیت گفت. به نظر من ایشان یکی از پدیده‌های حوزه تربیت و تیم‌سازی بود؛ چرا که در زمانی به سراغ این کار رفت که هنوز کسی این آسیب را نشناخته بود.

وی ادامه داد: ایشان به این موضوع رسیده بودند که مهمترین نیاز انقلاب، تربیت نیروی جدید و داشتن نسل تازه‌ای که هم علوم را بشناسد و هم نسبتی با مطالعات اسلامی داشته باشد، است. همین رویه نشان از بصیرت ایشان دارد که براساس همین شناخت عمر خود را نذر این راه کردند و در حوزه‌ای وارد شدند که خیرات و برکاتش تا همیشه برای انقلاب باقی‌است.

مدیر مؤسسه شهرستان ادب افزود: ایشان براساس همین شناخت و بصیرت پیش‌تر از اینکه فعالیت در این زمینه فراگیر و همه‌گیر شود، وارد این عرصه شدند؛ در حالی که می‌توانستند در حوزه‌های پرجاذب سیاست و قدرت نقش‌آفرینی کنند. به ویژه اینکه شخصیت ایشان طوری بود که اگر وارد این عرصه می‌شدند، بیشتر می‌توانستند کار کنند.

مؤدب که فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق(ع) است، با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی کلاس‌های اخلاق آیت‌الله مهدوی‌کنی در این دانشگاه گفت: در جلساتی که احوال ایشان اجازه می‌داد و در این جلسات حضور داشتند، بحث‌های اخلاقی را پیرامون موضوعات مختلف مطرح می‌کردند و در کنار آن تأکیدی هم بر موضوعات سیاسی روز داشتند. شرکت در جلساتی با حضور بزرگمردی مانند آیت‌الله مهدوی کنی که سابقه فعالیت سیاسی و مبارزاتی در پیش و پس از انقلاب داشتند، نعمتی بود که نصیب ما شده بود. ایشان در بحرانی‌ترین مقاطع انقلاب، وزنه اعتدال بودند که وجاهت علمی و اخلاقی هم داشتند.

وی در پایان تأکید کرد: ایشان با بصیرت بودند و در عین حال اعتدال را رعایت می‌کردند. این نوع نگاه برای ما که در آن زمان دانشجو بودیم و امکان داشت هیجانی در زمینه امور سیاسی برخورد کنیم، سازنده بود. حضور ایشان برای همه ما نعمت بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران