کشت زعفران در شهرستان زرند ۵ برابر افزایش یافته است

کشت زعفران در شهرستان زرند 5 برابر افزایش یافته است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار زرند با اشاره به آغاز برداشت زعفران از مزارع این شهرستان، گفت: کشت زعفران در زرند نسبت به سال زراعی گذشته ۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زرند، حبیب‌الله خنجری بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شهرستان زرند رتبه نخست تولید زعفران در استان کرمان را داراست،  اظهار کرد: هم اکنون 160 هکتار زمین در دهستان‌های دشت خاک و سربنان، جرجافک و حتکن  زیر کشت زعفران قرار دارد.

وی بیشترین سطح زیر کشت را در دهستان دشتخاک با بیش از 110 هکتار عنوان کرد و گفت: متوسط برداشت زعفران در هر هکتار از زمین‌های منطقه چهار و نیم کیلوگرم است و پیش بینی می‌شود امسال بیش از 700 کیلوگرم زعفران از مزارع  این شهرستان برداشت شود.

فرماندار زرند زمان برداشت زعفران را 2 هفته اعلام کرد و گفت: در این مدت برای هشت هزار نفر روز ایجاد اشتغال می‌شود.

خنجری خاطرنشان کرد: به سبب اینکه پیاز زعفران به آب کمی نیاز دارد، کشاورزان منطقه از کشت این محصول استقبال چشمگیری کرده‌اند، به طوری که امسال سطح زیر کشت زعفران نسبت به سال زراعی گذشته در این شهرستان به پنج برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون سطح زیرکشت این محصول به 210 هکتار رسیده است.

فرماندار زرند از برگزاری سومین جشنواره زعفران در دهستان‌ دشتخاک شهرستان زرند خبر داد و گفت: سومین جشنواره زعفران در روز جمعه دوم آبان ماه امسال با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

خنجری خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف استفاده از روش‌های نوین در کشاورزی و تولید، برقراری ارتباط مناسب بین زعفرانکاران، کارشناسان و مروجان کشاورزی، حذف کشت‌های با مصرف بالای آب و راندمان پایین، اصلاح و بهبود روش‌های آبیاری، تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی و شناسایی دشتخاک به عنوان بزرگترین تولیدکننده زعفران استان کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon