چین واردات نفت از عربستان را کاهش داد

چین واردات نفت از عربستان را کاهش داد

خبرگزاری تسنیم: واردات نفت چین از عربستان در ماه سپتامبر با کاهش ۲.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴.۷۴ میلیون تن رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، با وجود اینکه عربستان با هدف جلب توجه مشتریان، قیمت نفت خود را در بازار رقابتی آسیا پایین آورده است اما چین واردات نفت از این کشور را کاهش داد.
طبق آماری که امروز از سوی اداره گمرک چین ارایه شد نفت تحویلی عربستان سعودی به چین در ماه سپتامبر با کاهش 2.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 4.74  میلیون تن رسید. محموله های نفتی کلمبیا نیز  389.6 درصد افزایش یافتند در حالی که  نفت تحویلی روسیه به چین نیز افزایش 56.8 درصدی را تجربه کرد.
در وضعیت کنونی که تولید نفت آمریکا طی 30 سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده، مصرف کنندگان آسیایی با دامنه وسیع گزینه های تولید کننده نفت ارزان قیمت از ونزوئلا تا آلاسکا و نیجریه روبرو شده اند. با وجود آنکه قیمتهای شاخص جهانی نفت از ماه ژوئن تاکنون کاهش 25  درصدی داشته است عربستان سعودی قیمت نفت تولیدی خود را در بازارهای آسیا با هدف حفظ سهم بازار به پایین ترین رقم طی شش سال گذشته رسانده است.
امی سان یکی از تحلیلگران چینی گفت: « پالایشگاه های چین نفت تولیدی عمان و آمریکای جنوبی را به نفت آمریکا ترجیح می دهند زیرا قیمت آنها نسبت به تولیدشان رقابتی تر است. چین همچنین بعد از امضای قرارداد با روسیه در سال گذشته در حال افزایش واردات خود از این کشور است.»
بر اساس بررسی ها از آمار و ارقام گمرکی، قیمت نفت خام کلمبیا ماه گذشته به طور متوسط  به 94.56 دلار در هر بشکه و نفت برزیل به 95.27 دلار  در هر بشکه بالغ شدند در حالی که محموله های نفتی عربستان با قیمت 102.30 دلار در هر بشکه به فروش رسیدند. شرکت ملی نفت چین روز گذشته در وبسایت رسمی خود اعلام کرد : « پالایشگاه لیائوهه شرکت پترو چاینا در شمال چین برای اولین بار حدود  30,000 تن از نفت خام کلمبیا را پالایش کرده است.»
شرکت ملی نفت عربستان سعودی در 1 اکتبر قیمت نفت خود را برای ماه نوامبر در تمام سطوح  و تمام نواحی کاهش داد.
پالایشگاه چینی سینوپک که به عنوان بزرگترین پالایشگاه آسیا شناخته می شود اعلام کرد: « این پالایشگاه در 4 سپتامبر، توسعه نیروگاه شیجیاژوانگ شمالی را به پایان رسانده  و ظرفیت تقریبی این پالایشگاه را به 8 میلیون تن در سال رسانده است.»
امی سان در ادامه افزود: « پالایشگاه های چین همچنین در حال ارتقاء تاسیسات خود هستند تا بتوانند نفت خام سنگین تری را پالایش کرده و از هزینه های نفت بکاهند.»
 تحلیلگران پیش بینی می کنند که چین در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی ماهانه حدود 26 میلیون تن نفت خام وارد کند.
انتهای پیام/22

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه