۷۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع شهرستان زرند برداشت می‌شود

700 کیلوگرم زعفران از مزارع شهرستان زرند برداشت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر جهاد کشاورزی زرند با اشاره به آغاز برداشت زعفران از مزارع این شهرستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع شهرستان زرند برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زرند، علی زارعی بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: زعفران کاران منطقه بعد از برداشت گل‌های زعفران، محصول را به شکل دستی از گل جدا و در منازل آن را خشک کرده و فروش این محصول را به صورت فله‌ای انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه عطر خوب زعفران و کیفیت بالای آن در زرند به سبب برداشت آن قبل از طلوع آفتاب است، افزود: هر سال مقداری از زعفران برداشت شده در شهرستان زرند به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی زرند با بیان اینکه خشکسالی‌های چند سال گذشته و برداشت بی رویه و غیر هدفمند از سفره‌های آب زیر زمینی، منطقه را دچار مشکلاتی در زمینه تامین آب در بخش‌های مختلف کرده است، تصریح کرد: بسیاری از چاه‌های آب کشاورزی منطقه به کلی خشکیده و دبی آب چاه‌های باقی مانده کاهش چشمگیری داشته است.

زارعی تنها راه مقابله با بحران کم آبی را اصلاح الگوی کشت و جایگزین کردن محصولات کم آب به جای محصولات پر آب دانست و افزود: خشکسالی‌های 17 ساله، همراه با برداشت بی رویه آب از سفره‌های ذخیره زیرزمینی امروز این شهرستان را دچار معضلی کرده که اگر از هم اکنون مدیریت نشود، پیامدهای ناگواری برای آیندگان به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان زرند با توجه به اقلیم آب و هوایی سردسیری ظرفیت مناسبی را برای کشت محصولاتی از جمله زعفران و زرشک دارد.

بخشدار مرکزی زرند نیز در این نشست با اشاره به استقبال خوب کشاورزان در کشت زعفران، اظهار کرد: امسال 64 پرونده اخذ تسهیلات در قالب 70 هکتار سطح زیر کشت جهت دریافت تسهیلات بانکی به بانک کشاورزی معرفی شده است.

محمدرضا مهدیلو با بیان اینکه از جمله ویژگی‌های زعفران این منطقه این است که قبل از طلوع آفتاب برداشت می‌شود و در نوع خود بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: زعفران برای کاهش اختلالات خونی، تنظیم ضربان قلب، درمان ناراحتی‌های روحی و افسردگی مفید است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon