کریمیان: آئین‌نامه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تدوین شود

کریمیان: آئین‌نامه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تدوین شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای هرچه بهتر جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان هرچه زودتر باید آیین نامه‌ای برای آن تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، امید کریمیان ظهر امروز در آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: تئاتر خیابانی یک رویداد بزرگ تاریخی است که هر سال در شهر مریوان روی می‌دهد.

وی گفت: اگر ملت یا قومی بخواهد خود را به ملل دیگر بشناساند از او نقشه و جایگاه سیاسی نمی‌خواهند بلکه زبان، فرهنگ و پیشینه تاریخی می‌خواهند که ایران در سطح جهان به لحاظ هنر و فرهنگ همواره سرآمد بوده است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر امروز فرهنگ تئاتر خیابانی متعلق به ایران است پایتخت آن در شهر مریوان واقع شده است.

وی‌ گفت: کردستان توانسته است ادبا و اندیشمندانی بسیاری را به جامعه معرفی کند و امیدوارم با وجود این استعدادها و توانمندی نسل جوان شاهد به روز‌رسانی هنر و فولکلور خود و عرضه آن از طریق ترجمه و رسانه باشیم.

کریمیان با ابراز خرسندی از برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان افزود: امسال بهترین جشنواره مریوان برگزار شد اما متاسفانه برخی با اطلاع رسانی‌های غرض ورزانه سعی دارند که دبیرخانه جشنواره را از مریوان به جای دیگری انتقال دهند.

وی همچنین تدوین آیین‌نامه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان شد و تصریح کرد: برای اجرای هرچه بهتر جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در سال های آینده باید سعی شود حضور کشورهای خارجی بیشتر شده و از نمادهای تاریخی و فرهنگی استان کردستان در تبلیغات آن استفاده شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد که ردیف بودجه جداگانه برای جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon