صندوق نوآوری و شکوفایی نخبگان ایجاد شود

صندوق نوآوری و شکوفایی نخبگان ایجاد شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شکوفایی علوم دانش بنیان باید تقویت شود، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی نخبگان ایجاد شود.

محمد رضا خباز در حاشیه بازدید از مدارس مازندران در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مربوط به حوزه آموزش و پرورش, علوم پزشکی، معاونت علمی فناوری رئیس جمهور و آموزش پزشکی بوده و اولویت کمیسیون به سمتی است که رابطه علم با پپزوهش و فناوری در کشور را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه باید رابطه تولید علم و صنعت تقویت شود افزود: در حوزه‌های دانش بنیان دغدغه این است که به منظور رهایی از وابستگی باید توسعه صنایع دانش بنیان را مدنظر قرار دهیم.

خباز با اشاره به جایگاه ممتاز کشور در بخش‌های پژوهشی و به ویژه حوزه دانش بنیان خاطرنشان کرد: در بهره‌گیری از علوم جز 30 کشور برتر دنیا هستیم، اما آنچه که حائز اهمیت است تبدیل ایده‌ها و تجاری سازی آن در کشور بوده که باید جدی گرفته شود.

وی بیان کرد: حلقه مفقوده ای که متاسفانه در زمینه پیوند علم و صنعت وجود دارد منجر شد تا در این حوزه توفیقی نداشته باشیم و با توجه به اینکه قوانین برای توسعه ارتباط مراکز علمی و پژوهشی با بخش صنعت مصوب شده است در این زمینه تحولی صورت بگیرد.

خباز تصریح کرد: با تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام عملی در این زمینه آغاز شده است.

وی از آغاز فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی از سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در دولت جدید حمایت های لازم در تقویت این صندوق انجام شده است.

وی با ابراز امیدواری از تعداد تحصیل کنندگان مازنی در دانشگاه‌های کشور گفت: افراد مستعدی  برای آموزش در مازندران حضور دارند و بحث آموزش در خطه شمال با توجه به پتانسیل‌های موجود کشاورزی در این منطقه باید جدی گرفته شود.

خباز، خواستار توسعه صنایع مرتبط با نوع کشاورزی در مازندران و همچنین آمایش خاص سرزمین در این مناطق شد و با تاکید بر کمک دولت در این زمینه بیان کرد: از دانشگاه کشاورزی نیز بازدید داشته‌ایم و در جلسه با پژوهشگران مهمترین مسئله پیش رو مسئله کمبود منابع مالی و عدم تخصیص منابع به طرح های پپژوهشی پژوهشگران است.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود:کشاورزی در مازندران باید علمی شود و نباید اولویت‌های اصلی آموزشی در مازندران توجه به توسعه کشاورزی و افزایش تولیدات محصولات کشاورزی در زمینه‌های مختلف دامی،گیاهی، شیلاتی قرار بگیرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon