خیمه‌های معرفت در ۷۲ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود

خیمه‌های معرفت در 72 بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: خیمه‌های معرفت با هدف پاسخگویی به شبهات دینی، فکری و اعتقادی در طول ایام ماه محرم و چندین برنامه دیگر با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی در ۷۲ بقعه استان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الاسلام آیت‌الله عباسیان پیش از ظهرامروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند اظهار کرد: باید تلاش شود از هر فرصتی در راستای ترویج و تعمیق معارف دینی و اسلامی استفاده شود تا بتوان این مهم را در جامعه نهادینه کرد.

وی افزود: بقاع متبرکه همیشه میزبان زائران و پیروان اهل بیت(ع) هستند که در ماه محرم حضور مردم در این بقاع افزایش پیدا می‌کند و باید از این فرصت در راستای بصیرت افزایی، آگاه سازی مردم نسبت به اهداف قیام امام حسین(ع) استفاده کرد تا مردم بتوانند از این مجالس بیشترین بهره را ببرند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: در روایات و احادیث دینی، عزاداری برای امام حسین(ع) بسیار مورد تاکید قرار گرفته و شیعیان باید در راستای حفظ فرهنگ عاشورایی بیشتر‌از گذشته‌گام بردارند تا بتوانند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به بیان احادیث متعدد در راستای بهتر برگزار کردن این مراسم گفت: اشکی‌که همراه با معرفت باشد انسان را تغییرمی‌دهد و او را به یک فرد وظیفه شناس تبدیل می‌کند و در راستای رسیدن به این مهم برگزاری عزای حسینی باید بصیرت و فهم مردم را افزایش دهد.

وی افزود: در این راستا همایش لبیک یا حسین وهمایش رهروان زینبی، برپایی خیمه های معرفت، اقامه نماز ظهرعاشورا، جلسات سخنرانی در سطح بقاع متبرکه استان مرکزی به طور همزمان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: آشنا کردن مردم با فلسفه قیام عاشورا و تبیین آن با استفاده بهره‌مندی از وجود بیش از 50 روحانی بومی از اقدامات مهم این اداره کل در این ایام است.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عاشورا در بین نسل جوان گفت: با حضورو دعوت از30 نفر از مبلغان حوزه علیمه قم در برخی بقاع، دعوت از مبلغه‌های خواهر، برپایی خیمه‌های معرفت‌با هدف پاسخگویی به شبهات دینی، فکری و اعتقادی اوقاف به ترویج فرهنگ عاشورایی در بین جوانان می پردازد.

وی افزود: سیاه‌پوش کردن فضای امامزادگان و بقاع متبرکه، مهیا کردن فضای فیزیکی، تجهیز بقاع متبرکه به وسایل رفاهی و پذیرایی زائران و همایش لبیک یا حسین در روز دوم محرم هم‌زمان با ورود امام حسین(ع) به کربلا به صورت هم‌زمان با سراسرکشور در مراکز استان ها برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان مرکزی افزود: همایش رهروان زینبی روز 12 محرم به مناسبت ورود حضرت زینب(س) به کوفه با حرکت از میدان شهدا به سمت امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) شهرستان اراک نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon