طرح جامع وکالت در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده است

طرح جامع وکالت در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر طرح جامع وکالت در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده و در کمیسیون قضایی در دستور معلق است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، الله‌یار ملک‌شاهی ظهر امروز در بیست و سومین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با قدردانی از کانون وکلای استان کرمان در زمینه برگزاری این همایش، اظهار کرد: اتحاد زیبایی بین دستگاه قضایی و کانون وکلا در این استان ایجاد شده که می‌تواند یک الگوی مناسب برای رفتار ما باشد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود همایش بعدی اسکودا در استان لرستان برگزار شود، گفت: امسال نوبت استان لرستان بود که این همایش را برگزار کند اما بنا به دلایلی در کرمان برگزار شد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ‌با اشاره به اینکه  کشور ایران و ملت ایران ملت بزرگی است، گفت: قسمت‌های زیادی از جهان افتخار می‌کنند که با ایران ارتباط دارند و ما به‌عنوان ایرانی وظیفه داریم که سابقه و عظمت ایران به‌خوبی پاسداری کنیم.

ملک‌شاهی با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری ایران یکی از نهادهایی است که در داخل و خارج کشور ما مورد احترام است، تصریح کرد: وکلا در داخل ایران برای احقاق حقوق مردم و رعایت حق شهروندی تلاش می‌کنند.

وی با تأکید براینکه وکلا در پیشبرد انقلاب اسلامی اثرگذار بودند و سبب ارتباط سازمان‌های بین‌المللی با انقلابیون شدند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نقش وکلا را برای احقاق حق مردم به خوبی شناخته و انجام داده است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌قانون آیین دادرسی کیفری در مجلس شورای اسلامی مطرح که تا چند روز آینده لازم‌اجراست، تصریح کرد: شاکله قانون آیین دادرسی کیفری دفاع از مردم و حق آنها و پررنگ کردن نقش وکیل در دادگاه‌ها است و الزام وکیل با فردی که دستگیر می‌شود را در این قانون تنظیم شده است.

ملک‌شاهی با اشاره به اینکه وکیل در مرحله به مرحله دادگاه می‌تواند امور کیفری را ایفا کند اما در دادسرا به آن اندازه نمی‌توانند حضور داشته باشند، تصریح کرد:‌ درقانون آیین دادرسی کیفری این امر را تنطیم کرده‌ایم که اگر کسی نتواند وکیل انتخاب کند، زمینه انتخاب وکیل برای وی فراهم شود که با تعیین وکیل تسخیری متفاوت است.

وی افزود: آئین دادرسی کیفری به نحوی تنظیم شده است که در همه جرائم و پرونده‌ها اگر کسی نتوانست وکیل انتخاب کند زمینه انتخاب وکیل را برای وی فراهم می‌شود.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح جامع وکالت در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده و در کمیسیون قضایی در دستور معلق است، گفت: عامل معلق بودن طرح جامع وکالت این است که اطلاع دقیق پیدا کردیم، دولت لایحه‌ای با همان موضوع را تنظیم کرده است ،بنابراین طرح را متوقف کردیم تا آن لایحه وصول شود.

ملک‌شاهی با بیان اینکه باید همه نظرات و دیدگاه‌ها را بشنویم و بهترین نظر و گزینه را انتخاب کنیم، اظهار کرد: دولت لایحه را ارسال کرده اما به شکل رسمی و قانونی از طریق مجلس اعلام وصول نشده که بعد از اعلام وصول به کمیسیون قضایی ارجاع می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌دنبال حفظ استقلال حرفه وکالت در ایران هستند و ایران از نظر قانونی کشوری دموکراسی است، بیان کرد: حفظ حق نظارت بر وکلا مانند سایر اقشار هم در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

ملک‌شاهی خاطرنشان کرد: قوانین به شکل دقیق  در مجلس بررسی می‌شوند و وکلا هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon