طرح توسعه مدارس غیردولتی در ۹۰۰ مدرسه کشور اجرا می‌شود

طرح توسعه مدارس غیردولتی در 900 مدرسه کشور اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح توسعه مدارس غیردولتی در ۹۰۰ مدرسه کشور خبر داد.

مرضیه گرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ساری با بیان اینکه در بازدید از مدارس استان مازندران بسیاری از مشکلات  مدارس بررسی و در جلسه شورای معاونین وزارتخانه مطرح خواهد شد، اظهار داشت: در کشور 12 هزار مدرسه غیردولتی داریم.

وی تصریح کرد: قصد داریم با اجرای طرح جدید توسعه مدارس غیردولتی در کشور، کیفیت‌بخشی به آموزش در سطح مدارس را دنبال کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تا سال گذشته 8.5 درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کردند، اظهار داشت: بیش از یک میلیون دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می کردند.

مرضیه گرد با بیان اینکه امسال با بررسی‌های انجام شده میزان استقبال مردمی از توسعه مدارس غیردولتی افزایش کمی و کیفی داشته است، افزود: نگاه آموزش و پرورش استفاده بهتر از ظرفیت‌های قانونی است و در سال جدید، سیاست جدیدی در افزایش مشارکت مردمی در مدارس از مهر ماه آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، در مناطق محروم که با کمبود نیرو مواجه هستند با مشارکت افراد با سابقه آموزش و پرورش مذاکراتی انجام شده تا مدارس غیردولتی در این نقاط راه‌اندازی شود و دانش آموزان بدون دغدغه قادر به تحصیل باشند.

مرضیه گرد متذکر شد: این طرح امسال در 27 استان کشور اجرا شده و با توجه به استقبال مناسبی که تاکنون داشته، امیدواریم در سایر استان ها نیز توسعه یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از اجرای طرح مدرسه‌های غیردولتی در 900 مدرسه کشور خبر داد و گفت که حدود 180 هزار دانش آموز نیز در این مدارس به تحصیل علم و دانش مشغول هستند.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح مشارکت مردم در مدیریت مدرسه افزایش می یابد، اظهار داشت: امیدواریم با برنامه کاری منسجم و دقیق این طرح را دنبال کنیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon