نبیه بری: کمک نظامی ایران در بالا بردن توان دفاعی لبنان نقش مهمی دارد

نبیه بری: کمک نظامی ایران در بالا بردن توان دفاعی لبنان نقش مهمی دارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد: اولویت لبنان اهمیت دادن به پیشبرد توان نظامی ارتش لبنان است و کمک ایران در این باره تاثیر بسزایی دارد .

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المنار، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد: از نظر دولت و نظام لبنانی اولویت به مسائل امنیتی و دفاعی لبنان اختصاص دارد و در وهله نخست تمام اقداماتی که منجر به تقویت مواضع نظامی ارتش لبنان می شود از نظر ما اهمیت دارد از این رو کمک نظامی جمهوری اسلامی ایران در این رابطه به لبنان در تحقق این توسعه و بالا بردن توان دفاعی لبنان نقش مهم و بسزایی خواهد داشت .

نبیه بری در بخش دیگری از سخنانش به مسئله تلاش برخی جریان های سیاسی برای تمدید دوره فعالیت مجلس اشاره کرد و افزود: اگر مجلس نمایندگان لبنان تصمیم به تمدید گرفت باید این تصمیم براساس دلایل قابل قبول و موجه صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در صورتی که انتخاب رئیس جمهور صورت بگیرد و قانون جدید انتخابات پارلمانی هم تصویب شود، باید فورا به سمت برگزاری انتخابات پارلمانی گام برداریم.

رئیس پارلمان لبنان در باره موضوع رده های شغلی و حقوقی جاری در لبنان هم گفت : بررسی عایدات دولت در این باره باید در راستای ملاحظاتی صورت گیرد که ارائه شده است و درباره ملاحظات وزارت دفاع لبنان درباره رده های نظامی هم تصمیم گیری لازم صورت گیرد . البته وی تاکید کرده که تاکنون در این باره هیچ تصمیم نهایی و جدی گرفته نشده است .

انتهای پیام /ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت