وزارت کشور افغانستان گزارش نیویورک‌تایمز از اختلاف‌های داخلی دولت کابل را رد کرد

وزارت کشور افغانستان گزارش نیویورک‌تایمز از اختلاف‌های داخلی دولت کابل را رد کرد

خبرگزاری تسنیم: وزارت کشور افغانستان با انتشار بیانیه‌ای گزارش‌ رسانه‌های غربی مبنی بر بروز تنش بین رئیس‌جمهور افغانستان و وزیر کشور افغانستان را رد و آن را بی‌اساس اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که گزارش نیویورک تایمز در مورد اختلاف داخلی محمد عمر داودزی سرپرست وزارت کشور و اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور افغانستان نادرست و بی‌اساس است.

روز گذشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» گزارشی نوشته بود که در جلسه‌ای به رهبری اشرف‌غنی احمدزی، سرپرست وزارت کشور افغانستان دیر در محل جلسه حاضر شده است.

بر اساس این گزارش، داوودزی متوجه می‌شود که بدون حضور وی جلسه تشکیل شده است.

گزارش نیویورک‌تایمز می‌افزاید: پس از این که سرپرست وزارت کشور افغانستان دیر به جلسه می‌رسد، رئیس‌جمهور افغانستان نیز وی را ممنوع‌الخروج می‌کند. نیویورک‌تایمز این گزارش را به 2 مقام علیرتبه افغان در این جلسه نسبت داده است.

در پی انتشار این خبر از سوی نیویورک‌تایمز، وزارت کشور افغانستان نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب این گزارش، اقدام روزنامه آمریکایی را تأسف‌بار دانسته و گفته که در شرایط مهم و حساسی که اکنون افغانستان به‌سر می‌برد، چنین شایعات و اخبار دروغی نباید منتشر شود.

همچنین در بیانیه وزارت کشور افغانستان آمده است: این وزارتخانه نقش حیاتی خود را در حمایت از رئیس‌جمهور افغانستان درک می‌کند و به وظایف خود نسبت به این کشور متعهد است.

انتهای پیام/پ1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان