البطش: مذاکرات غیر مستقیم با اسرائیل دوشنبه آینده ازسر گرفته می‌شود

البطش: مذاکرات غیر مستقیم با اسرائیل دوشنبه آینده ازسر گرفته می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو هیأت مذاکرات فلسطینی و از رهبران جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که دوشنبه آینده مذاکرات غیر مستقیم بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تحت نظارت مصر در قاهره ازسرگرفته می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، «خالد البطش» گفت که طرف مصری به «عزام الاحمد» رئیس هیأت فلسطینی ابلاغ کرده است که روز 27 ماه جاری مذاکرات ازسر گرفته می شود اما ما منتظر تائید نهایی این زمان هستیم.

البطش همچنین اظهار داشت: امیدواریم که مذاکرات در این تاریخ تحت نظارت مصر ازسرگرفته شود تا بقیه شروط و خواسته های ملت فلسطین نیز محقق شود و هیچ دلیلی نیز برای به تاخیر افتادن مذاکرات وجود ندارد.

دو طرف فلسطینی و اسرائیلی اوایل شهریور طی مذاکرات غیر مستقیم در قاهره درباره برقراری آتش بس در نوار غزه به توافق رسیده و پیشنهاداتی درباره دستور کار جلسات بعدی مذاکرات برای بررسی مسائل اختلافی ارائه کردند و قرار شد که مذاکرات نیمه دوم اکتبر جاری تکمیل شود.

بازداشت 5 ماهیگیر فلسطینی

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه 5 ماهیگیر فلسطینی از اعضای یک خانواده را در ساحل السودانیه واقع در شمال شهر غزه بازداشت کرد.
«نزار عیاش» رئیس اتحادیه ماهیگیران فلسطینی گفت که نیروی دریایی رژیم اشغالگر یک قایق با 5 ماهیگیر را در ساعت 8 صبح محاصره کرد.
وی افزود که نیروهای اسرائیلی پیش از بازداشت این ماهیگیران شروع به تیراندازی گسترده کردند.

رئیس هیات اسلامی قدس: تقسیم مسجد الاقصی مقدمه ای برای تخریب آن است

رئیس هیات عالی اسلامی قدس تاکید کرد که تقسیم مسجد زمانی و مکانی مسجد مبارک الاقصی مقدمه ای برای تحقق هدف راهبردی رژیم صهیونیستی؛ یعنی تخریب مسجد و احداث معبد کذایی به جای آن است.

تیسیر تمیمی با اشاره به اینکه تقسیم مسجد الاقصی حتی از حادثه ورود آریل شارون به این مسجد در سال 2000 نیز خطرناک تر است، خواستار آغاز انتفاضه جدید فلسطینی علیه اشغالگران صهیونیست در سراسر اراضی اشغالی فلسطین شد.

تمیمی تصریح کرد که تنها اقدامی که می تواند جلوی تلاش های کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تندروی رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجد الاقصی میان یهودیان و عرب ها را بگیرد، شکل گیری انتفاضه فلسطینی با مشارکت تمامی گروه های ملی و اسلامی فلسطین در جبهه واحد پایان دادن به اشغالگری و مقابله با تلاش ها برای نابودی آرمان فلسطین است.

وی افزود ملت فلسطین، تشکیلات خودگردان و گروه های فلسطینی باید راهبرد خود را تغییر داده و با دست برداشتن از مذاکرات، افکار عمومی جامعه فلسطینی و قدس را برای مقابله با اقدامات صورت گرفته در راستای مصادره منازل و واحدهای مسکونی اهالی قدس تشویق کنند و این عملیات های تخریب و مصادره منازل مستلزم راه اندازی انتفاضه جدید است.

تمیمی تصریح کرد که وقتی کنست صهیونیستی پیش نویس قانون تقسیم مسجد الاقصی را مورد بررسی قرار می دهد، به ورود یهودیان به صحن های این مسجد و برگزاری آیین های مذهبی در آن و نیز ممانعت از ورود مسلمانان و نمازگزاران فلسطینی به این حرم شریف مشروعیت می بخشد و در صورت تصویب این قانون، رژیم صهیونیستی تمامی متخلفان را "تروریست" قلمداد کرده و بازداشت و محاکمه خواهد نمود.

وی در پایان تاکید کرد که مسجد الاقصی و قدس مساله اصلی منازعه امت های عربی و اسلامی و ملت فلسطین با رژیم صهیونیستی است؛ چرا که مسجد الاقصی نماد هویت اسلامی فلسطین و حلقه وصل جهان اسلام با سرزمین اسراء و معراج است.

یورش 100 صهیونیست به مسجد الاقصی

امروز چهارشنبه نیز دستکم 100 صهیونیست از جمله عناصر دستگاه اطلاعات و افسران پلیس از سمت باب المغاربه به صحن های مسجد الاقصی یورش بردند.

یکی از نگهبانان مسجد الاقصی که خواست نامش فاش نشود، گفت که دها اسرائیلی از جمله چند شهرک نشین و خاخام به همراه عناصر دستگاه اطلاعات و افسران پلیس به صورت گروهی و به دفعات مختلف به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گفته وی تعداد این صهیونیست ها 100 نفر بود و ده ها نمازگزار و اعتکاف کنندگان در داخل مسجد نیز با مشاهده آنها شعار الله اکبر سر دادند.

کری: وضعیت فعلی بین اسرائیل و فلسطینیان استمرار نخواهد داشت

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که وضعیت کنونی بین اسرائیل و فلسطینیان استمرار نخواهد داشت.
وی طی سخنانی در کنفرانس خبری مشترک با «فرانک والتر اشتاینمایر» همتای آلمانی خود گفت که دستیابی به راهی برای مذاکره ضروری است و آمریکا به تلاش های خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

لیونی تشکیل جبهه یکپارچه برای حمایت از سازش سیاسی را اعلام کرد

«زیپی لیونی» وزیر دادگستری و مسئول پرونده مذاکرات سازش رژیم صهیونیستی با تشکیلات خودگردان فلسطین از تشکیل جبهه یکپارچه متشکل از نمایندگان کنست برای حمایت از سازش سیاسی خبر داد.

لیونی گفت که اخیرا گفت‌وگوهایی را با «یائیر لاپید» رئیس حزب «آینده اینجاست» انجام داده است و در آینده نزدیک یک جبهه یکپارچه در دولت و کنست در رابطه با قضایای سیاسی تشکیل خواهد شد.
به گفته وی این جبهه متشکل از 25 عضو کنست خواهد بود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان