اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان اردبیل سواد آموخته می‌شوند

اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان اردبیل سواد آموخته می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طرح باسواد کردن اولیای بیسواد دانش آموزان در استان اجرا شده و اولیای بی سواد دانش‌آموزان سوادآموخته می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،‌ صابر سپهری ظهر امروز در جلسه بررسی اجرای طرح باسواد کردن اولیای بیسواد در اردبیل اظهار کرد: یکی از طرح هایی که از مهرماه امسال شروع شده و تا پایان آذر ماه تداوم می‌یابد، طرح با سواد کردن اولیای بیسواد دانش آموزان در سطح استان اردبیل است.

وی یکی از مشکلات سواد آموزی را نبود آمار اسمی و مشخصات دقیق بیسوادان برشمرد و گفت: در حال حاضر در این زمینه آمار واطلاعات دقیق ودرستی در دست نبوده و این امر سبب می‌شود تا در برنامه ریزی ها و هدفگذاری‌هایمان با مشکلاتی رو به رو شویم.

سپهری با بیان اینکه آموزش و پرورش تمامی اطلاعات اولیای بیسواد دانش آموزان را احصا کرده و در اختیار دارد، افزود: تمامی اطلاعات اولیای بیسواد دانش آموز پالایش شده و در اختیار مدیران مدارس سراسر استان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: مدیران مدارس موظف هستند با برنامه ریزی، کلیه اولیای بیسواد دانش آموزان را که در گروه سنی 10تا 49 سال قرار دارند تا پایان سال با سواد کنند.

وی با تشریح اینکه مدیران مدارس موظف هستند علاوه بر اولیای بیسواد، سایر بیسوادان را نیز ثبت نام کرده و برای آموزش با آموزش و پرورش منطقه خود هماهنگ کنند، بیان کرد: از کلیه بیسوادان که در گروه سنی بین 10 تا 49 سال قرار دارند می‌خواهیم برای ثبت نام و با سواد شدن به نزدیکترین مدرسه محل سکونت مراجعه کنند.

سپهری از تهیه طرحی توسط وزارت آموزش و پرورش، مبنی بر الزام و ایجاد محدودیت در ارائه برخی خدمات برای بیسوادان زیر 50 سال و ارائه آن به دولت خبر داد و افزود: تمامی افراد بیسواد از این فرصت برایباسوادشدن استفاده کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: امیدواریم با همکاری و تلاش همه هم استانی‌ها به ویژه مدیران مدارس سراسر استان، در آینده نزدیک بتوانیم کلیه بیسوادان زیر 50 سال را باسواد کنیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon