وجود ۴۲ پروژه ناتمام در استان کرمان

وجود 42 پروژه ناتمام در استان کرمان

خبرگزاری تسنیم: استاندار کرمان با بیان اینکه باید اختیارات استانداران افزایش یابد، گفت: در حال حاضر ۴۲ پروژه نیمه تمام در استان کرمان وجود دارد که عمر متوسط آنها ۱۲ سال است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در نشست بررسی مسائل پیش روی توسعه استان کرمان که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور در محل هتل پارس کرمان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 42 پروژه نیمه تمام در استان کرمان وجود دارد که عمر متوسط آنها 12 سال است.

وی با اشاره به اینکه بودجه عمرانی استان کرمان در شرایط مطلوبش حدود 500 میلیارد تومان است، گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با این بودجه امکان‌پذیر نبوده و سال‌های بسیاری به طول خواهد انجامید.

استاندار کرمان با بیان اینکه سرانه سلامت هر ایرانی 365 دلار است، افزود: ایران در بین 25 کشور منطقه از رتبه پایینی در بحث سرانه سلامت قرار دارد.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های اقتصادی مردم برای توسعه استفاده کرد، گفت: باید در قالب اقتصاد مقاومتی و خارج از بروکراسی بیمار و ضعیف تنیده شده در اقتصاد، سیاست و صنعت کشور حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه اختیارات استانداران تشریفاتی است، تصریح کرد: نبود اختیارات کافی و سیاست بازی‌ها از آفت‌های مدیریتی است.

استاندار کرمان با بیان اینکه به منظور مقابله با این مسائل مدل مدیریتی توسعه اقتصادی استان تعریف شد، افزود: این مدل در راستای هم افزایی بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از قبیل دولت، مجلس و قوه قضائیه ایجاد شد که خوشبختانه در استان کرمان جواب داده است.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بر مبنای حکومت دینی پایه‌ریزی شده است، گفت: کارآمدی حکومت دینی سبب منزلت روحانیت می‌شود و روحانیون نقش اساسی در مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان دارند.

وی با اشاره به اینکه باید مالکیت خصوصی را محترم شمرد، اظهار کرد: هنوز باور نداریم که کارآفرین مجاهد اقتصادی است و در حال حاضر در استان کرمان مشکل سرمایه‌گذاری وجود ندارد، بلکه مشکل، در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه اگر به مدل توسعه اقتصادی استان، سیاسی نگاه شود، ناکارآمد خواهد شد، افزود: در حال حاضر 50 هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری در استان امضا شده، اما قوانین مزاحم مسیر توسعه را ناهموار کرده‌اند.

رزم‌حسینی با اشاره به وجود سه پروژه انتقال آب به استان کرمان، تصریح کرد: برای اجرای این سه پروژه 17 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا از این طریق 520 مترمکعب آب در ثانیه به استان منتقل شود.

وی با بیان اینکه همجواری استان کرمان با استان‌های هم‌مرزی مشکلاتی را به وجود آورده است، گفت: در حال حاضر 300 هزار نفر از اتباع بیگانه به استان کرمان در حال رفت و آمد هستند که تنها 110 هزار نفر از آنها مجوز اقامت دارند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه در کجای دنیا اتباع خارجی به این راحتی وارد یک کشور می‌شوند، کار می‌کنند و دوباره خارج می‌شوند، بیان کرد: باید برای این قبیل افراد ویزای کار صادر کرد و پس از اخذ حداقل دو تا سه هزار دلار، اجازه ورود به کشور را داد.

وی خواهان افزایش اختیارات استانداران شد و گفت: استان‌ها باید درآمد و هزینه مستقل داشته باشند و در هیچ کجای دنیا مالیات را از یک استان می‌گیرند تا در استان دیگر آن را هزینه کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon