اساتید دانشگاههای فرانسه و سوئیس از محله عودلاجان بازدید کردند

اساتید دانشگاههای فرانسه و سوئیس از محله عودلاجان بازدید کردند

خبرگزاری تسنیم: تعدادی از اساتید دانشگاههای فرانسه و سوئیس از محله عودلاجان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران،تعدادی از اساتید دانشگاههای فرانسه و سوئیس که به منظور شرکت در دومین کنفرانس بین الملی شهرسازی و جریانهای فضایی که با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه فرانسوا رابوله فرانسه برگزار شد، به ایران سفر کرده بودند، روز دوشنبه 28 مهرماه 93 به دعوت سازمان نوسازی از محله عودلاجان بازدید کردند. 

 هدف از این بازدید معرفی محله تاریخی عودلاجان، ارزشهای میراثی و فرهنگی این محله،  وضع موجود آن و در نهایت اطلاع از نقطه نظرات و دیدگاههای اساتید مدعو در مورد بافتهای تاریخی تهران، نحوه مداخله و مواجهه با این بافت ها بود.

در این بازدید توضیحاتی در مورد محله، تاریخچه و تحولات آن در طول تاریخ توسط یکی از کارشناسان ادره پژوهش و توسعه به زبان فرانسه ارائه شد و سپس فرآیند مرمت بازارچه عودلاجان توسط مدیر دفتر نوسازی محله شرح داده شد. در نشست کوتاهی که در دفتر نوسازی محله (واقع در سرای کاظمی) انجام شد طرح پیشنهادی برای احیاء محله بطور خلاصه ارائه شد. علاوه بر بافت محله، محور پیاده 15 خرداد، بازارچه عودلاجان، سفره خانه سنتی عودلاجان ( صرافی قدیمی مرمت شده)، بازارچه و حمام نواب از اماکنی بودند که مورد بازدید قرار گرفتند.

در پایان مدعوین از این بازدید رضایت خود را ابراز کردند و به این نکته اشاره کردند که این بازدید موجب آشنایی آنها با بافت های تاریخی و سنتی و ارزشهای معماری و فرهنگی در تهران شده است. مدعوین این آشنایی را مقدمه ای برای ارتباط و همکاری دانشگاههای شهر تور فرانسه و لوزان سوئیس و مراکز علمی و حرفه ای ایران دانستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon