درگیری بین دانشجویان اخوان و نیروهای پلیس در دانشگاه الفیوم

درگیری بین دانشجویان اخوان و نیروهای پلیس در دانشگاه الفیوم

خبرگزاری تسنیم: منابع مصری گزارش دادند که درگیری بین ده ها نفر از دانشجویان منتسب به گروه اخوان المسلمین و نیروهای پلیس در محوطه دانشگاه الفیوم رخ داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الاهرام، پس از آنکه تعدادی از دانشجویان منتسب به اخوان المسلمین سعی داشتند در محوطه دانشگاه تظاهرات برگزار نمایند، درگیری بین آنها با نیروهای پلیس به وقوع پیوست.

ده‌ها نفر از دانشجویان اخوان‌المسلمین با برگزاری تظاهراتی علیه پلیس و ارتش شعار سر داده و آزادی همکلاسی‌های خود را که در جریان درگیری‌های دانشگاه دستگیر شده‌اند، خواستار شدند.

دانشجویان معترض سعی داشتند برای ادامه تظاهرات به خیابان بروند که نیروهای پلیس با شلیک گاز اشک‌آور جلوی آنها را گرفتند و دانشجویان نیز به سمت نیروهای پلیس سنگ و مواد محترقه پرتاب می‌کردند.

از سوی دیگر سرلشکر «محمد ابراهیم» وزیر کشور مصر گفت که اخوان المسلمین در داخل دانشگاه‌ها دست به اغتشاش می‌زنند و طرح اخوانی‌ها نیز برهم زدن امنیت دانشگاه و برگزاری تظاهرات است.

وی امروز چهارشنبه طی اظهاراتی در یک کنفرانس خبری افزود: تعدادی از دانشجویان در دانشگاه حلوان و عین شمس برای حمله به دانشکده علوم دانشگاه قاهره و بیرون کردن نیروهای امنیتی ویژه طرح‌ریزی کرده‌اند اما نیروهای امنیتی با قدرت با آنها مقابله خواهند کرد.

وی مدعی شد که تعدادی از اعضای هیأت علمیه دانشگاه به دانشجویان اخوانی برای وارد کردن اسلحه به دانشگاه‌ها کمک می‌کنند.

از سوی دیگر برخی منابع مصری گزارش دادند که دانشجویان اخوانی یک تشکل یکپارچه برای برگزاری تظاهرات در دانشگاه‌ها تشکیل دادند که متشکل از مجموعه‌هایی منتسب به گروه‌ها و احزاب سیاسی برای دفاع از تحرکات دانشجویی است و دانشجویانی از حزب مصر قوی، الدستور و جنبش 6 آوریل و سوسیالیست‌های انقلابی در آن مشارکت دارد.

در همین رابطه «عاصم الشافعی» سخنگوی رسانه‌ای یکی از جنبش‌های دانشجویی اخوان‌المسلمین، نیروهای امنیتی و دولت کنونی را به انجام فعالیت‌های گسترده دانشجویی در مخالفت با رژیم تهدید کرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان