کالاهای ایرانی از طریق دبی به نیجریه صادر می‌شود

کالاهای ایرانی از طریق دبی به نیجریه صادر می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سفیر ایران در نیجریه با اشاره به مشکلات پدید آمده در روابط تجاری دو کشور به دلیل تحریم ها گفت: «برخی محصولات ایرانی از دبی به نیجریه می آید. ما از طریق شرکت هایی در امارات و ترکیه صادرات می کنیم، اما اینها در واقع کالاهای ایرانی است».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید کوزه چی، سفیر ایران در نیجریه تحریم های سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه تهران را عامل پایین بودن حجم مبادلات تجاری بین ایران و نیجریه دانست.
وی در مصاحبه با خبرگزاری رسمی نیجریه گفت، تحریم ها علیه ایران در خصوص برنامه هسته ای تاثیری فلج کننده بر فعالیت های تجاری مرتبط با ایران در نیجریه داشته است.
کوزه چی افزود، بانک ها در ایران و نیجریه به دلیل محدودیت های اعمال شده بر شبکه ارتباطات بین بانکی سوئیفت، نمی توانند به نحو موثری به انجام تراکنش های مالی مبادرت ورزند.
وی در ادامه گفت، تجار ایرانی از طریق شرکت هایی در امارات و ترکیه برای صادرات کالا به نیجریه استفاده می کنند.
کوزه چی افزود: «برخی محصولات ایرانی از دوبی به نیجریه می آیند. ما از طریق شرکت هایی در امارات و ترکیه صادرات می کنیم، اما اینها در واقع کالاهای ایرانی هستند.»
سفیر ایران در نیجریه با اشاره به حجم 50 میلیون دلاری مبادلات تجاری سالانه دو کشور، حجم این مبادلات را با توجه به وسعت اقتصاد دو کشور پایین ارزیابی کرد.
وی گفت: «به دلیل وسیع بودن اقتصاد دو کشور، ما به راحتی می توانیم این رقم را به 500 میلیون دلار برسانیم.»
کوزه چی ادامه داد: «نیجریه بزرگترین اقتصاد آفریقاست و جمعیت بالایی دارد و این برای ایران به معنای وجود فرصت و ظرفیتی عظیم برای همکاری های اقتصادی است... به رغم وجود ظرفیتی عظیم برای همکاری، حجم مبادلات تجاری دو کشور پایین است. این قابل پذیرش نیست.»
کوزه چی گفت، ایران تجربیات ارزشمندی در زمینه ساخت نیروگاه های برق و خطوط توزیع برق دارد. وی از نیجریه دعوت کرد تا در نمایشگاه بین المللی برق در ماه نوامبر در تهران شرکت کند.
انتهای پیام/ 122

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه