ساده‌انگاری است اگر فکر کنیم داعش با بمباران پراکنده هوایی از بین می‌رود

ساده‌انگاری است اگر فکر کنیم داعش با بمباران پراکنده هوایی از بین می‌رود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس با بیان اینکه ساده‌انگاری است اگر فکر کنیم داعش با بمباران پراکنده هوایی از بین می‌رود، اقدامات آمریکا و متحدانش علیه این گروهک تروریستی را ناکافی دانست.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی "یانوش لاتورسای" نایب رئیس مجلس مجارستان با اشاره به سابقه روابط تاریخی و دوستانه دو کشور بر لزوم استفاده از کلیه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران و مجارستان برای گسترش مناسبات فیمابین در همه زمینه‌ها بویژه در عرصه پارلمانی تأکید کرد و گفت: روابط خوب تاریخی و برخی خصوصیات مشترک فرهنگی میان دو کشور،‌ بستر مناسبی برای توسعه ارتباطات دوستانه ایران و مجارستان فراهم کرده است که می‌بایست از آن بهره گرفت.

وی همچنین با مثبت خواندن دیدگاه‌ها در دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی فیمابین،‌ نسبت به تقویت همکاری‌های تجاری و بازرگانی ایران و مجارستان ابراز امیدواری کرد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با ناکافی خواندن اقدام آمریکا و متحدانش در مبارزه با داعش، گفت: ساده‌انگاری است اگر فکر کنیم این گروهک تروریستی داعش که بر اثر دخالت‌های غرب در منطقه بوجود آمده، تنها با بمباران پراکنده هوایی از میان می‌رود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اعمال تحریم‌های ناعادلانه از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: این تحریم‌ها به کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی آسیب فراوانی وارد کرد و موجب شد تا کشورهای دیگری به جای آن‌ها وارد بازار ایران شوند.

وی در پایان این دیدار بر لزوم انجام رایزنی‌های سیاسی میان مسئولان دو کشور در مسائل دو جانبه و چند جانبه تأکید کرد.

همچنین "یانوش لاتورسای" نایب رئیس مجلس مجارستان در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار و گفت‌و‌گو با مقامات و مسئولان بلندپایه کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی مجارستان از جایگاه مهمی برخوردار است و مجلس و دولت مجارستان از روند توسعه و گسترش همکاری‌های دو کشور حمایت می‌کند.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از خطر گسترش تروریسم در منطقه، افزود: امروزه تروریسم به یک خطر جهانی تبدیل شده است که می‌بایست با همکاری مشترک کشورها از گسترش آن جلوگیری کرد.

نایب رئیس مجلس مجارستان در پایان این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به گسترش ارتباطات دو کشور بر لزوم رایزنی و مشورت میان مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon