سیستم آبیاری نوین در کشاورزی اردبیل به کارگیری شود

سیستم آبیاری نوین در کشاورزی اردبیل به کارگیری شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: سیستم آبیاری نوین و سوق دادن کشاورزان منطقه به سمت این روش آبیاری در کشاورزی اردبیل باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل با تاکید بر استفاده بهینه از منابع آبی و مدیریت صحیح مصرف آب اظهار کرد: برخورد جدی با متخلفان در زمینه حفر چاه های غیرمجاز و تسریع در روند اداری و تجهیز چاه ها به سیستم آبیاری تحت فشار و نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز از سوی دستگاه های مرتبط در راستای مدیریت مصرف آب ضروری به نظر می رسد.

وی تنها راه مقابله با بحران آب را مشارکت مردم به ویژه کشاورزان در زمینه صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف آب برشمرد و فرهنگ سازی را در این زمینه موثر دانست.

 رئیس شواری حفاظت از منابع آب استان اردبیل افزود: مدیریت صحیح منابع آب و صیانت از این منابع حیاتی وظیفه کلیه افراد و دستگاه های اجرایی استان است.

خدابخش تصریح کرد: از اصلی ترین راهکارهای صرفه جویی در بخش کشاورزی، سوق دادن کشاورزان به سمت آبیاری به روش نوین است که در این راستا تاکنون اقدامات مناسبی از سوی دستگاه های متولی و کشاورزان منطقه صورت گرفته است.

استاندار اردبیل ایجاد وحدت رویه اجرایی و نظام مند کردن بهره برداری، حفاظت از منابع آب برای توسعه پایدار و نیز به تعادل رسیدن منابع و مصارف آب در استان را از جمله اهداف و وظایف مهم این شورا عنوان کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon