سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش ماهیان زینتی در نمین توسعه یابد

سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش ماهیان زینتی در نمین توسعه یابد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار ‌نمین گفت: جذب سرمایه‌گذاری برای پرورش ماهیان زینتی از هم اکنون در این شهرستان باید انجام شده و توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدمهدی جوادی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات شیلات شهرستان نمین اظهار کرد: سالانه 200 تن گوشت ماهی گرمابی و سردآبی در تعداد 27 مورد استخر و منابع آبی این شهرستان تولید می شود.

وی این مقدار تولیدات گوشت ماهی را برازنده شهرستان گردشگرپذیر نمین ندانست و با توجه به ظرفیت های موجود، خواستار کمک شیلات استان به افزایش مزارع پرورش و تولید ماهی در این شهرستان شد.

جوادی توسعه شیلات و آبزی پروری را در تامین گوشت سفید مورد نیاز مردم و ارتقای سطح سلامت منطقه پراهمیت دانست و افزود: فرمانداری نمین برای کمک به تامین اعتبار مورد نیاز برای توسعه این صنعت و ایجاد زمینه های تفریحی صید ماهی در منابع آبی برای جوانان منطقه و گردشگران و میهمانان شهرستان آمادگی دارد.

فرماندار شهرستان نمین با اشاره به مرزی بودن و قرار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی در حوزه شهرستان نمین ، خواستار اقدام شیلات استان در زمینه جذب سرمایه گذاری برای توسعه پرورش ماهیان زینتی از هم اکنون در این شهرستان شد.

مسئول نمایندگی شیلات شهرستان نمین نیز در این جلسه از آغاز مطالعات آبزی پروری برای توسعه و ایجاد مراکز جدید پرورش ماهی در حاشیه رودخانه قره سو واقع در اراضی روستای دولت آباد این شهرستان خبر داد.

علی کریمی‌کیا استفاده از تکنولوژی نوین آبزی پروری، اعطای تسهیلات ارزان قیمت به مالکان مزارع پرورش ماهی و تلاش برای توسعه صنعت توریسم و صید تفریحی ماهی با قلاب، با برگزاری جشنواره های متعدد را از جمله مهمترین برنامه ها و رویکردهای نمایندگی شیلات این شهرستان برشمرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon