بر‌اساس یافته‌های اطلاعاتی اسیدپاشی‌های اصفهان کار یک نفر است/قربانیان اسیدپاشی تنها ۴ نفر بودند

بر‌اساس یافته‌های اطلاعاتی اسیدپاشی‌های اصفهان کار یک نفر است/قربانیان اسیدپاشی تنها 4 نفر بودند

خبرگزاری تسنیم: معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با تاکید براینکه قربانیان حادثه اسیدپاشی اصفهان ۴ نفر هستند، گفت: بر‌اساس یافته‌های اطلاعاتی، اسیدپاشی‌های اخیر کار یک نفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار حسین ذوالفقاری در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به حادثه اسیدپاشی اصفهان، اظهار کرد: از سوی شورای امنیت کشور مامور رسیدگی به اسید‌پاشی‌های اخیر اصفهان شدم.

وی با بیان اینکه ستاد ویژه‌ای برای این پرونده در دادگستری اصفهان تشکیل و بازپرس ویژه‌ای برای این کار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای هماهنگی کارها قرارگاه بررسی حادثه در اصفهان تشکیل شده و با اعلام رئیس‌کل دادگستری استان برای متهم یا متهمان در کوتاه‌ترین زمان، حکم قطعی صادر می‌شود.

فرضیه سازمان یافته بودن اسیدپاشی صحت ندارد

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بیان کرد: به طور قطع می‌توان اعلام کرد که این فرضیه که اسیدپاشی‌های اخیر سازمان یافته است، رد می‌شود، در مجموع و بر‌اساس یافته‌های اطلاعاتی، می‌توان گفت که اسیدپاشی‌های اخیر کار یک نفر بوده و البته ممکن است در رسیدگی‌های بعدی مشخص شود که افراد دیگری نیز با وی همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند اسیدپاشی‌ها کار اتباع خارجی است، افزود: این فرضیه کاملا رد می‌شود و آخرین اسیدپاشی در 23 مهر اتفاق افتاده است، در مجموع تعداد قربانیان آن 4 نفر هستند و شایعات گسترش‌یافته در این زمینه رد می‌شود؛ با صراحت اعلام می‌کنم که قربانیان این حادثه 4 نفر هستند.

مردم و رسانه‌ها فشار را کاهش دهند

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: مردم و رسانه‌ها باید فشار روانی کمتری بر مسئولان وارد کنند تا این تحقیقات در فضایی بدون تنش به نتیجه برسد و از مردم می‌خواهیم که در این زمینه تنها به گزارشات رسمی توجه کنند و به منظور اطلاع رسانی در این مورد نیز کمیته اطلاع رسانی در شورای تامین استان تشکیل شده تا با اطلاع دقیق از نشر شایعات جلوگیری شود.

وی با اشاره به تجمع امروز مردم در مقابل دادگستری، گفت: عده‌ معدودی قصد داشتند این تجمع را به سمت خاصی هدایت کرده که با رصد عوامل اطلاعاتی شناسایی شدند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور پیرامون شایعه تعطیلی روز شنبه در اصفهان، اظهار کرد: هیچ مرجع رسمی روز شنبه را تعطیل نکرده است.

برخی در صدد بهره‌برداری سیاسی از این حادثه هستند

وی نسبت دادن اسیدپاشی به نیروهای مذهبی را به‌منظور بهره‌برداری سیاسی و ناامن کردن کشور دانست و تصریح کرد: در گذشته اسیدپاشی‌ها جنبه انتقامی داشت.

ذوالفقاری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه گروه‌های خاص در افعانستان و پاکستان و داعش از مهم‌ترین تهدیدات امنیتی کشور هستند، خاطرنشان کرد: داعش در جاهایی حضور پیدا می‌کند که بستر اجتماعی آن فراهم باشد، درحالی که باید مدنظر داشت اهل تسنن در استان‌های مرزی ایران به هیچ‌وجه پذیرشی نسبت به تفکرات داعش نداشته و مواضع شدیدی علیه آن‌ها دارند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: به برکت مقام معظم رهبری به عنوان محور اصلی نظام جمهوری اسلامی و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی و امنیت کشور در حد بسیار خوبی است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon