دستگاه قضا قاطعانه با ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله می‌کند

دستگاه قضا قاطعانه با ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله می‌کند

خبرگزاری تسنیم: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه دستگاه قضا قاطعانه با ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله می‌کند، گفت: پیشگری از وقوع جرم باید اولویت کاری تمامی دستگاه‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام سید علیرضا صدر حسینی دقایقی پیش در همایش مرزبانان حریم تشیع در ماه محرم در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، با اشاره به اینکه روند افزایشی طلاق در کشور بسیار نگران کننده است، اظهار کرد: باید این مشکلات به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه طلاق پیامدهای منفی بسیار زیادی را بر اجتماع و فرزندان می‌گذارد، خاطر‌نشان کرد: امار طلاق در برخی از کشور‌ها مثل ژاپن بسیار پایین است، برای مثال از هر 100 ازدواج 2 مورد منجر به طلاق می‌شود در حالی که در کشور ما این امار بسیار بالاست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: طلاق در جامعه و شرایط امروزی ما به عنوان یکی از معضلات اجتماعی شناخته می‌شود که زمینه ساز بسیاری از مشکلات است.

وی ادامه داد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از اجتماع و جامعه شروع می‌شود و در این زمینه ناهنجاری‌های بسیار زیادی به وجود می‌آید.

صدر حسینی با اشاره به اینکه دستگاه قضا قاطعانه با ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله می‌کند، گفت: پیشگری از وقوع جرم باید اولویت کاری تمامی دستگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه در تربیت فرزندان نیز باید مشی اعتدال را پیش بگیریم، خاطر‌نشان کرد: گاهی حساسیت‌های بسیار زیاد و‌گاه بی‌توجهی نسبت به عملکرد فرزندان زمینه ساز مشکلات بسیار زیادی در جامعه می‌شود، اضطراب در خانواده باید به حداقل برسد تا خانواده به عنوان یک محیط کاملا آرام معرفی شود.

صدرحسینی تصریح کرد: باید به حضور فرزندان در مراسمات مذهبی و مساجد توجه کنیم زیرا این گونه حضور‌ها می‌تواند در مقابل بسیاری از انحرافات در آینده جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی جامعه در نتیجه عدم تامین نیازهای فردی است، تصریح کرد: خانواده مدرسه، همسالان و رسانه نقش بسیار تعیین‌کننده در تربیت اجتماعی افراد ایفا می‌کنند، شبکه‌های مجازی نیز می‌توانند گاهی اوقات زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را تشدید کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: پیشگری از وقوع جرم از وظایف اصلی قوه قضاییه است و اجازه نمی‌دهد چنین آسیب‌هایی در کشور بروز کند.

وی در خاتمه به نقش برجسته طلاب در حوزه پیشگری از جرم اشاره و تصریح کرد: طلاب می‌توانند با سخنان و رفتار خود زمینه بروز جرم در جامعه را کاهش دهند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon