سناتور آمریکایی به اوباما: تحریم‌ها علیه ایران به اهدافشان نرسیدند

سناتور آمریکایی به اوباما: تحریم‌ها علیه ایران به اهدافشان نرسیدند

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته فرعی «خاورمیانه و شمال آفریقا» در مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور کشورش وی را از اقدامات یکجانبه در مذاکرات هسته‌ای ایران برحذر داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «راس لتینن» رئیس کمیته فرعی «خاورمیانه و شمال آفریقا» در مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور کشورش وی را از اقدامات یکجانبه در مذاکرات هسته‌ای ایران برحذر داشت.

وی در این نامه به باراک اوباما یادآوری کرده که تحریم‌ها قرار نبود تنها ایران را به پای میز مذاکره بیاورند بلکه قرار بوده ایران را به دست کشیدن از آرمان‌های هسته‌ایش وادار کنند.

این سناتور جمهوری‌خواه می‌نویسد: «بر خلاف آنچه دولت می‌گوید هدف تحریم‌های ایران تنها این نبود که ایران را پای میز مذاکره بیاورد. من در جایگاه تدوین‌کننده چندین طرح تحریم علیه ایران که برخی از آنها سخت‌ترین تحریم‌های تبدیل شده به قانون بوده‌اند می‌دانم که تحریم‌ها قرار بودند ایران را به ترک کامل آرمان‌های هسته‌ایش وادار کنند، غنی‌سازی اورانیوم این کشور را متوقف کنند و کلیت زیرساخت‌های هسته‌ای این کشور را از بین ببرند.»

وی بار دیگر تأکید کرده کنگره باید در هر گونه توافق هسته‌ای با ایران نقش داشته باشد و تهدید کرده در صورت هر گونه اقدام یکجانبه از سوی دولت برای نادیده گرفتن نقش کنگره، این نهاد آمریکایی بیکار نخواهد نشست.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت