کشف ۳۷۰ تن تریاک در ۶ ماهه نخست امسال/ کنترل مرزهای ایران تشدید می‌شود‌

کشف 370 تن تریاک در 6 ماهه نخست امسال/ کنترل مرزهای ایران تشدید می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۳۷۰ تن کشفیات با منشأ تریاک در ۶ ماهه نخست امسال ضبط شد که توان جمهوری اسلامی ایران در راستای کنترل مرزهای کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، علیرضا جزینی عصر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: بیشتر مشکلات در مبارزه با مواد مخدر نشأت گرفته از مرزهای کشور و افغانستان است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در مبارزه با مواد مخدر اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که در 11 بند در سال 85 ابلاغ شده است به عنوان سند بالادستی است.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر با قاطعیت تمام به دنبال اصلاح فرآیندها و برنامه‌ریزی مستمر برای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر است.

جزینی افزود: جلسات و تفاهم‌نامه‌های مختلفی امضا و در دست پیگیری است که این نتیجه افزایش مشارکت را می‌رساند و این امر بدون کمک گرفتن از مردم محقق نمی‌شود.

وی گفت: در همسایگی ما افغانستان 7 هزار تن تولید مواد مخدر دارد و 650 تن تولید هروئین در این کشور تولید می‌شود که بخشی از آن وارد کشور می‌شود.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: امسال 370 تن کشفیات با منشأ تریاک در 6 ماهه نخست ضبط شد و همین مقدار هم در کشور مصرف می‌شود که باید با رویکرد اجتماعی به دنبال پیشگیری باشیم.

جزینی افزود: 70 درصد کشفیات مواد مخدر کشور در مرزها و حاشیه مرزهاست و توان جمهوری اسلامی ایران در راستای کنترل مرزهاست.

وی با اشاره به مواد مخدر سنتی و صنعتی گفت: آمار مصرف شیشه در بین جوانان کشور بالاست که این یک خطر بالقوه برای جامعه است.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به مصرف مواد مخدر در بین 242 میلیون نفر در سایر کشورهای دنیا، تصریح کرد: بیشترین مواد مخدر مصرفی در دنیا حشیش است که مبارزه با این معضل بزرگ اقدامی جهانی و بین المللی را می‌طلبد.

جزینی افزود: مشکل دیگر دسترسی آسان به این مواد است به طوری که کارگاه‌های شیشه در برخی اماکن به راحتی در دسترس افراد قرار دارد.

وی گفت: اجرای 4 برنامه با رویکرد پیشگیری از مصرف مواد مخدر در شبکه‌های آموزش، سلامت و شبکه 4 سیما آغاز کرده‌ایم و در شبکه‌های دیگر برنامه‌های ثابتی اجرا می‌شود.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: با مدیران صدا و سیمای مراکز استان‌ها از جمله این استان تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای برنامه‌ها و با حضور افراد نخبه با هدف پیشگیری از مصرف مواد مخدر منعقد شده است.

جزینی با اشاره به عدم بازدارندگی‌های مجازات‌ها تصریح کرد: ما به دنبال اصلاح برخی قانون‌ها هستیم و امیدواریم اصلاحیه آنها صادر شود.

وی افزود: مراکز درمانی فضایی برای بازتوانی، حرفه‌آموزی و اشتغال معتادان و بهبود‌یافتگان است که احداث این مراکز در این استان تصویب شده است.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به مثبت ارزیابی کردن گزارش مدیران استانی، خاطرنشان کرد: معضل مواد مخدر امر پیچیده‌ای است و باید به‌طور مستمر و فشرده برای مبارزه با آن اقدام نمود و این نگاه تیزبین مدیران استانی را می‌طلبد.

جزینی گفت: جداسازی زندانیان مواد مخدر، جمع‌آوری زنان معتاد و اطلاع‌رسانی به مردم در این زمینه از برنامه‌هایی است که می‌تواند به رفع چالش‌های موجود کمک کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon