مسکو: مخفی‌کاری آژانس اجرای امور پادمانی توسط این نهاد را مختل می‌کند

مسکو: مخفی‌کاری آژانس اجرای امور پادمانی توسط این نهاد را مختل می‌کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید پنهان‌کاری‌های این نهاد نظارتی سازمان ملل متحد روند اجرای امور پادمانی را مختل کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «گریگوری بردنیکوف»، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته مخفی‌کاری‌های این نهادنظارتی سازمان ملل مانع بهبود روند اجرای فعالیت‌های پادمانی توسط آژانس می‌شود.

شبکه خبری بلومبرگ این اظهارات آقای بردنیکوف را در گزارشی درباره مخفی‌کاری‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره روش‌های مورد استفاده این نهاد برای تحقیق درباره برنامه هسته‌ای کشورها منعکس کرده است. به گزارش این شبکه خبری، وی این اظهارات را روز دوشنبه مطرح کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از حدود 12 سال، برای اولین بار نشست فصلی خود درباره امور پادمانی را که از روز دوشنبه آغاز شده پشت درهای بسته برگزار کرده است. آژانس تصمیم گرفته از درز اطلاعاتی درباره پروژه‌های هسته‌ای که مخاطراتی برای گسترش سلاح‌های اتمی داشته‌اند هم اجتناب کند.

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در اظهاراتی در مراسم افتتاحیه این نشست و قبل از بسته شدن درب‌ها به روی عموم در اظهاراتی گفت که پنهان‌کاری‌های آژانس مانع از تلاشها برای بهبود فعالیت‌های پادمانی این نهاد می‌شوند.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان