عملکرد کارشناسان دادگستری اعتماد مردم به دستگاه قضا را افزایش داده است

عملکرد کارشناسان دادگستری اعتماد مردم به دستگاه قضا را افزایش داده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به قدمت ۷۶ ساله حوزه کارشناسی رسمی دادگستری در دستگاه قضا، گفت: کارشناسان رسمی دادگستری باید با عملکرد مناسب خود، اعتماد مردم به دستگاه قضایی را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، حجت الاسلام محمد علی تقوی فرد شامگاه چهارشنبه در مراسم روز کارشناسان رسمی دادگستری مازندران در سالن اجتماعات مجتمع پذیرایی میزبان بابلسر با بیان اینکه قوه قضائیه به نظرات کارشناسان احترام می‌گذارد و براساس آن اقدام به صدور رای می‌کند، اظهار کرد: کارشناسان باید در تمام مراحل کارشناسی خداوند را در نظر داشته باشند.

وی افزود: اگر در عین تلاش و پشت کار، خدا را در نظر نگیریم، در خواب غفلت به سر می بریم.

تقوی فرد با بیان اینکه 3 خواب در قرآن آمده که ارزش هر یک از آنها از بیداری تمام عمر ما بالاتر است، گفت: یکی از آن خواب ها، خواب حضرت ابراهیم (ع) و دیگری خواب حضرت یعقوب (ع) و خواب اصحاب کهف است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه اگر بیدار هستیم باید تلاش کنیم، افزود: بیداری که در آن از یاد خداوند غافل باشیم از هر خواب غفلت بدتر است.

تقوی فرد با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین افتخارات ما مسلمانان، اعتقاد به مذهب شیعه است، گفت: اگر اعتقادات شیعه را در دل داریم باید خدا، اهل بیت و ائمه معصوم را قبول داشته باشیم.

وی درباره ایجاد اعتماد در بین جامعه، بیان کرد: ایجاد اعتماد در بین کارشناسان، مردم و آحاد افراد جامعه کار دستگاه قضایی نیست، بلکه کارشناسان باید با دقت و استدلال در امور کارشناسی این اعتماد را بوجود آورند.

تقوی فرد با اشاره به اینکه اعتماد تحمیلی نیست، گفت: ایجاد اعتماد در دستگاه های قضایی بستگی به عملکرد کارشناسان دادگستری دارد.

وی با بیان اینکه یک فرد مخرب در بین کارشناسان موجب مخدوش شدن چهره تمام کارشناسان دادگستری خواهد شد، تأکید کرد: کارشناسان در امور کارشناسی که به آنها محول می‌شود با استدالال، رعایت قانون و در نظر داشتن یاد خدا شانیت خود را محفوظ نگاه دارند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon